Seminarium licencjackie 340-RP1-3SEL4
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy - MK_29
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne; językoznawstwo
Rok studiów: III
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60h
Metody dydaktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, warsztaty grupowe, dyskusja, konsultacje, praca w archiwach i bibliotekach.
Punkty ETCS: 21
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w seminariach: 30 x 2 = 60 h (2 ETCS)
Udział w konsultacjach: 30 x 2 = 60 h (2 ETCS)
Przygotowanie teoretyczne do zajęć: 30 x 10 = 300 h (10 ETCS)
Pisanie pracy licencjackiej: 180 h (6 ETCS)
Przygotowanie do egzaminu licencjackiego i uczestnictwo w nim: 30 h (1 ETCS)
Razem: 630 h (21 ETCS)
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy - MK_29 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne; językoznawstwo Rok studiów: III Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60h Metody dydaktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, warsztaty grupowe, dyskusja, konsultacje, praca w archiwach i bibliotekach. Punkty ETCS: 21 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w seminariach: 30 x 2 = 60 h (2 ETCS) Udział w konsultacjach: 30 x 2 = 60 h (2 ETCS) Przygotowanie teoretyczne do zajęć: 30 x 10 = 300 h (10 ETCS) Pisanie pracy licencjackiej: 180 h (6 ETCS) Przygotowanie do egzaminu licencjackiego i uczestnictwo w nim: 30 h (1 ETCS) Razem: 630 h (21 ETCS) |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy - MK_29 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne; językoznawstwo Rok studiów: III Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60h Metody dydaktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, warsztaty grupowe, dyskusja, konsultacje, praca w archiwach i bibliotekach. Punkty ETCS: 21 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w seminariach: 30 x 2 = 60 h (2 ETCS) Udział w konsultacjach: 30 x 2 = 60 h (2 ETCS) Przygotowanie teoretyczne do zajęć: 30 x 10 = 300 h (10 ETCS) Pisanie pracy licencjackiej: 180 h (6 ETCS) Przygotowanie do egzaminu licencjackiego i uczestnictwo w nim: 30 h (1 ETCS) Razem: 630 h (21 ETCS) |
W cyklu 2024:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy - MK_29 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne; językoznawstwo Rok studiów: III Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60h Metody dydaktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, warsztaty grupowe, dyskusja, konsultacje, praca w archiwach i bibliotekach. Punkty ETCS: 21 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w seminariach: 30 x 2 = 60 h (2 ETCS) Udział w konsultacjach: 30 x 2 = 60 h (2 ETCS) Przygotowanie teoretyczne do zajęć: 30 x 10 = 300 h (10 ETCS) Pisanie pracy licencjackiej: 180 h (6 ETCS) Przygotowanie do egzaminu licencjackiego i uczestnictwo w nim: 30 h (1 ETCS) Razem: 630 h (21 ETCS) |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Student, który zaliczył przedmiot, zna i rozumie:
- utwory, zjawiska i procesy literackie oraz teorie wyjaśniające ich kulturowe podłoże i zależności między nimi KA6_WG3,
- metody analizy i interpretacji tekstów w obrębie wybranych tradycji i teorii literaturoznawczych KA6_WG8,
- podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury danego obszaru językowego
KA6_WG10,
- prawne, organizacyjne i etyczne uwarunkowania działań związanych z daną kwalifikacją KA6_WK2,
-zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego KA6_WK3,
Student potrafi:
- przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację tekstów literackich zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich
znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KA6_UW3,
- przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających
oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym KA6_UW4
- analizować typowe problemy filozoficzne istotne dla nauk z dziedziny humanistycznej KA6_UW5
- dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) KA6_UW6,
- właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze literaturoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i
syntezy tych informacji KA6_UW8,
- komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu literaturoznawstwa z uwzględnieniem elementów społecznokulturowych KA6_UK3,
- brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich KA6_UK4,
- planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole KA6_UO1,
- samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie KA6_UU1,
Student gotów jest do:
- krytycznej oceny posiadanej wiedzy KA6_KK1,
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KA6_KK2,
- uczestniczenia w życiu kulturalnym w jego różnorodnych formach KA6_KO5 3,
- przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych KA6_KR1
Ocena formatywna: przedłużona obserwacja aktywności studenta przez prowadzącego, ocena według kryteriów, ocena wykonania zadań
pisemnych.
Ocena podsumowująca: ocena według kryteriów, praca licencjacka studenta.
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia przedmiotu:
zaliczenie, zaliczenie na ocenę, egzamin licencjacki
Zaliczenie semestru V na podstawie przygotowanego planu pracy z bibliografią, zebranego materiału badawczego i I rozdziału pracy.
Zaliczenie semestru VI na ocenę z wpisem do indeksu na podstawie złożonej pracy licencjackiej.
Egzamin licencjacki.
Literatura
Przykładowa literatura przedmiotu:
- Ю.А. Владимиров, Как написать дипломную работу?, Москва 2000.
- T.T. Kaczmarek, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005.
- U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową? Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
- A. Dudziak, A. Żejmo, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008.
- Т.В. Шмелева, Ономастика. Учебное пособие, Славянск-на-Кубани 2013.
- Р.Ю. Намитокова, И.А. Нефляшева, В мире имен собственных, Майкоп 2016.
- Słowiańska onomastyka. Encyklopedia, pod red. E. Rzetelskiej-Feleszko i A. Cieślikowej przy współudziale J. Dumy, t. 1-2, Warszawa-Kraków 2002-2003.
Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej.
W cyklu 2022:
Przykładowa literatura przedmiotu: Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej. |
W cyklu 2023:
Literatura przedmiotu: Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej. |
W cyklu 2024:
Literatura przedmiotu: Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: