Seminarium licencjackie 340-RS1-3SEL4
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy - MK_29
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne; językoznawstwo
Rok studiów: III
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60h
Metody dydaktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, warsztaty grupowe, dyskusja, konsultacje, praca w archiwach i bibliotekach.
Punkty ETCS: 21
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w seminariach: 30 x 2 = 60 h (2 ETCS)
Udział w konsultacjach: 30 x 2 = 60 h (2 ETCS)
Przygotowanie teoretyczne do zajęć: 30 x 10 = 300 h (10 ETCS)
Pisanie pracy licencjackiej: 180 h (6 ETCS)
Przygotowanie do egzaminu licencjackiego i uczestnictwo w nim: 30 h (1 ETCS)
Razem: 630 h (21 ETCS)
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy - MK_29 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne; językoznawstwo Rok studiów: III Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60h Metody dydaktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, warsztaty grupowe, dyskusja, konsultacje, praca w archiwach i bibliotekach. Punkty ETCS: 21 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w seminariach: 30 x 2 = 60 h (2 ETCS) Udział w konsultacjach: 30 x 2 = 60 h (2 ETCS) Przygotowanie teoretyczne do zajęć: 30 x 10 = 300 h (10 ETCS) Pisanie pracy licencjackiej: 180 h (6 ETCS) Przygotowanie do egzaminu licencjackiego i uczestnictwo w nim: 30 h (1 ETCS) Razem: 630 h (21 ETCS) |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy - MK_29 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne; językoznawstwo Rok studiów: III Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60h Metody dydaktyczne: ćwiczenia przedmiotowe, warsztaty grupowe, dyskusja, konsultacje, praca w archiwach i bibliotekach. Punkty ETCS: 21 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w seminariach: 30 x 2 = 60 h (2 ETCS) Udział w konsultacjach: 30 x 2 = 60 h (2 ETCS) Przygotowanie teoretyczne do zajęć: 30 x 10 = 300 h (10 ETCS) Pisanie pracy licencjackiej: 180 h (6 ETCS) Przygotowanie do egzaminu licencjackiego i uczestnictwo w nim: 30 h (1 ETCS) Razem: 630 h (21 ETCS) |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Student, który zaliczył przedmiot:
- ma usystematyzowaną wiedzę ogólną, obejmującą terminologię i metodologię z zakresu językoznawstwa - K_W03;
- zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego oraz własności intelektualnej - K_W12;
- potrafi wyszukiwać, analizować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła, analizować, selekcjonować i wykorzystywać informacje dla celów analityczno-badawczych - K_U01;
- umie formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia, opracowywać, prezentować i wdrażać ich wyniki, które pozwalają na rozwiązywanie problemów w obrębie dyscypliny - K_U02;
- potrafi napisać w wybranym języku obcym tekst odpowiadający podstawowym wymaganiom piśmiennictwa o charakterze naukowym z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i korzystając z literatury przedmiotu - K_U11;
- ma umiejętność merytorycznej argumentacji i formułowania wniosków i samodzielnych sądów w języku obcym - K_U13;
- umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie wybranej specjalizacji dyplomowej - K_U03;
- rozumie i realizuje potrzebę ustawicznego kształcenia się - K_K01.
Ocena formatywna: przedłużona obserwacja aktywności studenta przez prowadzącego, ocena według kryteriów, ocena wykonania zadań pisemnych.
Ocena podsumowująca: ocena według kryteriów, praca licencjacka studenta.
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia przedmiotu:
zaliczenie, zaliczenie na ocenę, egzamin licencjacki
Zaliczenie semestru V na podstawie przygotowanego planu pracy z bibliografią, zebranego materiału badawczego i I rozdziału pracy.
Zaliczenie semestru VI na ocenę z wpisem do indeksu na podstawie złożonej pracy licencjackiej.
Egzamin licencjacki.
Literatura
Przykładowa literatura przedmiotu:
- Ю.А. Владимиров, Как написать дипломную работу?, Москва 2000.
- T.T. Kaczmarek, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005.
- U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową? Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
- Т.В. Шмелева, Ономастика. Учебное пособие, Славянск-на-Кубани 2013.
- Р.Ю. Намитокова, И.А. Нефляшева, В мире имен собственных, Майкоп 2016.
- Słowiańska onomastyka. Encyklopedia, pod red. E. Rzetelskiej-Feleszko i A. Cieślikowej przy współudziale J. Dumy, t. 1-2, Warszawa-Kraków 2002-2003.
Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej.
W cyklu 2022:
Przykładowa literatura przedmiotu: Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej. |
W cyklu 2023:
Przykładowa literatura przedmiotu: Literatura szczegółowa związana jest z tematyką pracy licencjackiej. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: