Seminarium magisterskie 340-RT2-1SEM4
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_16
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo
Rok studiów/semestr: I rok studiów stacjonarnych II stopnia semestr I i II
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godz.
Punkty ECTS: 8 ECTS
za udział w ćwiczeniach: 60 h = 2,4 ECTS
za udział w konsultacjach: 70h = 2,8 ECTS
przygotowanie do zajęć, zbieranie literatury źródłowej, pisanie pracy licencjackiej, przygotowanie do egzaminu dyplomowego: 70h = 2,8 ECTS
Razem: 200h (co odpowiada 8 ECTS)
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 130h (co odpowiada 5,2 ECTS)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: w sali lektura monograficzna | Ogólnie: w sali lektura monograficzna | W cyklu 2022: lektura monograficzna w sali | W cyklu 2023: lektura monograficzna w sali |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia
Student, który zaliczył przedmiot:
1.Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu językoznawstwa, z teorii i metodologii glottodydaktycznej (K_W01, K_W04, K_W08).
2. Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania własnością intelektualną (K_W07).
2. Potrafi opracować i zaprezentować wyniki swoich badań, których celem jest rozwiązywanie złożonych problemów naukowych z zakresu językoznawstwa, wiedzy o akwizycji i nauce języków obcych (K_U04).
3.Potrafi dokonać wnikliwej analizy i interpretacji różnych tekstów, umie merytorycznie argumentować, wykorzystując własne poglądy oraz stanowiska innych autorów, formułować wnioski i dokonywać podsumowań (K_U07, K_U08)
4. Posiada umiejętności językowe w zakresie j. rosyjskiego oraz umiejętność przygotowywania prac pisemnych w języku rosyjskim, dzięki którym może w formie pisemnej zaprezentować wyniki swojej pracy badawczej (K_U11)
5. Rozumie potrzebę czytania jako sposobu kształtowania jego wrażliwości estetycznej, rozumie i realizuje potrzebę ustawicznego uczenia się (K_K01)
Kryteria oceniania
Obserwacja i ocena aktywności studenta przez prowadzącego, wypowiedzi ustne, dyskusje studenta, ocena bieżących zadań (np. referowanie przeczytanych najnowszych badań naukowych z językoznawstwa, prezentowanie poszczególnych części pracy), praca magisterska.
Zaliczenie na ocenę.
Warunkiem otrzymania zaliczenia w sesji zimowej i letniej (I rok II st.) jest napisanie, oddanie i otrzymanie akceptacji ustalonych na zajęciach części pracy magisterskiej zgodnie z przyjętym harmonogramem pracy. Harmonogram pracy jest udostępniony studentom na seminarium.
Literatura
Podstawowa:
1. Zenderowski Radosław „Praca magisterska – licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej”, Warszawa 2014.
2. Wilczyńska Weronika, Michońska-Stadnik Anna, „Metodologia badań w glottodydaktyce”, Kraków 2010.
3. Metodologie językoznawstwa. Podstawy teoretyczne, pod red. Piotra Stelmaszczyka, Łódź 2006.
4. Literatura związana z tematem pracy magisterskiej (indywidualny dobór).
Uzupełniająca:
5. Łobocki Mieczysław, „Metody i techniki badań pedagogicznych”, Kraków 2008.
6. Komorowska Hanna, „Metody badań empirycznych w glottodydaktyce”, Warszawa 1982.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: