Seminarium magisterskie 340-RT2-2SEM6
Seminarium językoznawcze
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_17
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo
Rok studiów/semestr: I rok studiów stacjonarnych II stopnia semestr I i II
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godz.
Punkty ECTS: 8 ECTS
za udział w ćwiczeniach: 60 h = 2,4 ECTS
za udział w konsultacjach: 70h = 2,8 ECTS
przygotowanie do zajęć, zbieranie literatury źródłowej, pisanie pracy licencjackiej, przygotowanie do egzaminu dyplomowego: 70h = 2,8 ECTS
Razem: 200h (co odpowiada 8 ECTS)
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 130h (co odpowiada 5,2 ECTS)
Założenia (opisowo)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG1, KA7_WG2, KA7_WG3, KA7_WG4, KA7_WG5, KA7_WG7, KA7_WG8, KA7_WG9, KA7_WG10, KA7_WK2, KA7_WK3
Kryteria oceniania
Obserwacja i ocena aktywności studenta przez prowadzącego, wypowiedzi ustne, dyskusje studenta, ocena bieżących zadań (np. referowanie przeczytanych najnowszych badań naukowych z językoznawstwa, prezentowanie poszczególnych części pracy), praca magisterska.
Zaliczenie na ocenę.
Warunkiem otrzymania zaliczenia w sesji zimowej (II rok II st.) jest napisanie, oddanie i otrzymanie akceptacji ustalonych na zajęciach części pracy magisterskiej zgodnie z przyjętym harmonogramem pracy. Harmonogram pracy jest udostępniony studentom na seminarium.
Warunkiem otrzymania zaliczenia w sesji letniej jest złożenie całej pracy magisterskiej.
Zaliczenie odbywa się przez platformę MSTeams oraz przy wykorzystaniu poczty USOS.
Ustny egzamin magisterski.
Literatura
Literatura skorelowana z tematyką prac magisterskich. Powinna uwzględniać pozycje dotyczące stanu wiedzy o wybranych zagadnieniach językoznawczych.
Ze względu na tematykę seminarium trudno o podział na literaturę podstawową i uzupełniającą.
Literatura uwzględniająca metodykę pisania pracy:
1. Zenderowski Radosław „Praca magisterska – licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej”, Warszawa 2014.
2. Wilczyńska Weronika, Michońska-Stadnik Anna, „Metodologia badań w glottodydaktyce”, Kraków 2010.
3. Literatura związana z tematem pracy magisterskiej (indywidualny dobór).
4. Łobocki Mieczysław, „Metody i techniki badań pedagogicznych”, Kraków 2008.
5. Komorowska Hanna, „Metody badań empirycznych w glottodydaktyce”, Warszawa 1982.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: