Diagnoza kompetencji językowych 340-SPP1-2DKJ
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: zdalna
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne i społeczne, dyscyplina: językoznawstwo
Rok studiów/semestr: II rok/semestr zimowy
Liczba godzin: ćwiczenia, 10 godzin
Formy i metody nauczania: dyskusja z elementami prezentacji wizualnej;
Metody dydaktyczne: dyskusja
Punkty ECTS: 1 pkt.
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach: 10 godz.
Udział w konsultacjach: 2 godz.
Przygotowanie czytanie lektur, przygotowanie do zaliczenia: godz. 15 g.
Razem: 27 godz. (1 pkt)
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami: 27 godzin
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 12 godz. (0,5 pkt)
o charakterze samodzielnym 15 godz. (0,5 pkt)
W cyklu 2023:
Jak w części A. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
SP7_WG3, SP7_WG5, SP7_WG6, SP7_WG7, SP7_KO1, SP7_KR2
Kryteria oceniania
Metody: dyskusja, prezentacje, miniprojekty,
Kryteria zaliczenia: obecność (dopuszczalna jest 1 nieobecności - pozostałe należy odpracować podczas dyżuru prowadzącego), aktywność na zajęciach, uczestnictwo i zrealizowanie miniprojektu grupowego.
Literatura
P. Gębal, W. Miodunka, Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego, Warszawa 2020.
H. Komorowska 2002: Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego. Kontrola – Ocena – Testowanie, Fraszka Edukacyjna, Warszawa.
H. Komorowska, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2005, s. 25–35.
E. Lipińska, A. Seretny, Kontrolowanie wyników w nauczaniu jpjo, [w:] ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków 2005, s. 255–298.
E. Lipińska, A. Seretny, Integrowanie kompetencji lingwistycznych w glottodydaktyce: na przykładzie nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego: poradnik metodyczny z ćwiczeniami, Kraków 2013.
E. Awramiuk , G. Krasowicz-Kupis, K. Wiejak, K. Bogdanowicz, Bateria testów pisania IBE. Podręcznik. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych, 2015.
ESOKJ: Europejski system opisu kształcenia językowego. Uczenie się, nauczanie, ocenianie, Rada Europy, Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa 2003.
Listy zagadnień kontrolnych do analizy testów biegłości językowej, przeł. M. Gaszyńska, A. Seretny, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków 2004.
Seretny A. 2004: Testy językowe i ich rodzaje. Kryteria poprawności testu językowego, [w:] A. Seretny, W. Martyniuk, E. Lipińska (red.), Opisywanie, rozwijanie i testowanie znajomości języka polskiego jako obcego, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków, s. 63–78.
B. Niemierko, Pomiar wyników kształcenia, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999.
Przewodnik dla autorów zadań do testów językowych, przeł. M. Gaszyńska-Magiera, A. Seretny, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków 2004.
W cyklu 2023:
Jak w części A. |
Uwagi
W cyklu 2023:
Jak w części A. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: