Praca roczna z Historii wczesnonowożytnej 350-HS1-2PRN
1. Prezentacja studentom 3 obszarów badawczych
-Kwestie wyznaniowe i ustrojowe w Rzeczypospolitej XVI –XVIII w
-Kozaczyzna zaporoska w XVI –XVIII w.
- Konflikty militarne w nowożytnej Europie
2. Technika pisania prac naukowych
- fiszki
- bibliografia do tematu
- aparat przypisów i jego zastosowanie
- plan i konspekt pracy
3. Wojskowość Kozaczyzny zaporoskie XVI –XVIII w.
4. Publiczna prezentacja poszczególnych fragmentów pracy przez studentów
Profil studiów ogólnoakademicki
Forma studiów stacjonarne
Rodzaj przedmiotu obowiązkowe
Dziedzina i dyscyplina nauki nauki humanistyczne, historia
Rok studiów/semestr II/ sem. letni
profil studiów: ogólnoakademicki
forma studiów: stacjonarne 1 stopnia
rodzaj przedmiotu:
dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, historia
rok studiów/semestr: I
wymagania wstępne: -
liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: konwersatorium 15 h.
punkty ECTS: 5
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 65h
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 65h
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Opanował fachową terminologię z zakresu historii wczesno nowożytnej XVI- XVIII w., jak też podstawową terminologię nauk humanistycznych i społecznych.
2. Posiada wiedzę kierunkową z wybranej sfery działalności kulturalnej i/lub edukacyjnej, i/lub administracyjnej, i/lub gospodarczej.
3. Zdaje sobie sprawę z różnorodności źródeł informacji rozumiejąc ich przydatność w zastosowaniu w wybranych sferach działalności kulturalnej i/lub edukacyjnej, i/lub administracyjnej, i/lub gospodarczej
KP6_WG1, KP6_WG2, KP6_WG3, KP6_WG4, KP6_WG5, KP6_WG6, KP6_WG7, KP6_WG9, KP6_WG10, KP6_WK2, KP6_WK3, KP6_WK4, KP6_WK5, KP6_WK6
Umiejętności:
1. Samodzielnie zdobywa i utrwala wiedzę w sposób uporządkowany i systematyczny przy zastosowaniu nowoczesnych technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji, zgodnie ze wskazówkami opiekuna naukowego.
2. Wyszukuje i systematyzuje informacje dotyczące nauk historycznych i pokrewnych, korzystając z bibliografii, pomocy archiwalnych, baz danych itp.
3. Prezentuje efekty swojej pracy w przejrzystej, usystematyzowanej i przemyślanej formie z zastosowaniem różnorodnych, nowoczesnych metod i technik, dostosowanych do odpowiedniej dziedziny nauk historycznych oraz potrzeb wybranej sfery działalności kulturalnej lub/i edukacyjnej, lub/i administracyjnej, lub/i gospodarczej.
KP6_UW1, KP6_UW3, KP6_UW4, KP6_UW7, KP6_UW8, KP6_UK3, KP6_UK5, KP6_UK6, KP6_UO1, KP6_UU1
Kompetencje społeczne:
1. Docenia i szanuje, jak też jest gotów promować tradycje oraz dziedzictwo historyczne i kulturowe Polski, swojego regionu i Europy.
2. Jest gotów do umiejętnego i aktywnego propagowania wiedzy. historycznej i kultury pamięci w środowisku lokalnym.
3. Wykazuje niezależność i samodzielność myśli, szanując jednocześnie prawo innych osób do wykazywania tych samych cech.
KP6_KK1, KP6_KK2, KP6_KK3, KP6_KK4, KP6_KO3, KP6_KR1, KP6_KR2, KP6_KR3
Kryteria oceniania
ocena aktywności w trakcie zajęć- oddanie w terminie pracy na temat wybranego zagadnienia historii polski i powszechnej XVI –XVIII w.,
Literatura
Markiewicz M. Historia polski 1495 -1795, Kraków 2004.
Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Wrocław 1998
- Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996
- Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998.
- Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995.
Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996.
- Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995
- Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik
Praktyczny, Warszawa, Łódź 1998.
- Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995.
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005
- Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995.
- Drozdowski M., My o nas i o innych. Szlachta Rzeczypospolitej wobec Kozaczyzny Zaporoskiej w latach 1648 -1659, Białystok 2015.
- Geoffrey P., Globalny kryzys. Wojna, zmiany klimatyczne i katastrofa w XVII wieku, Oświęcim 2019
- Mahan A. T., Wpływ potęgi morskiej na historię 1660-1783, Oświęcim 2020
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: