Propaganda wojenna 350-HS1-3PW
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, historia
Rok studiów/semestr: rok III, semestr V
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów)
Brak wymagań wstępnych.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godzin (wykład)
Metody dydaktyczne:
Wykład problemowy, prezentacja multimedialna, dyskusja.
Punkty ECTS: 2
Konwersatorium - 15 godz. Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta: 51 godz., w tym (wg wskaźników ilościowych):
- udział studenta w zajęciach konwersatorium: 15x1 godz.= 15 godz.
- przygotowanie do konwersatoriów: 14x1godz.=14 godz.
- realizacja zadań projektowych: 2x4 godz. =8 godz.(zakładamy, że student przygotuje np. 2 zadania projektowe)
- udział w konsultacjach: 4x1 godz.= 4 godz. (zakładamy, że student skorzysta np. z czterech konsultacji)
- przygotowanie do kolokwium zaliczającego lektury: 10 godz.
- przygotowanie do zaliczenia przedmiotu: 1 godz.
Razem: 15+14+8+4+10= 51 godz. (51:25=2,04)
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 15konw.+4konsult.+1zalicz. = 20 godz., 1 pkt. ECTS (20:25=0,8)
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 8 godz. (8:25=0,32) = 0,5 ECTS
W cyklu 2022:
|
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: KP6_WG1, KP6_WG2, KP6_WG4, KP6_WG6, KP6_WG9, KP6_WK2, KP6_WK4, KP6_WK5;
Umiejętności: KP6_UW1, KP6_UW2, KP6_UW3, KP6_UW5, KP6_UW6, KP6_UW7, KP6_UK1, KP6_UK2, KP6_UK5, KP6_UK6, KP6_UO1, KP6_UU1;
Kompetencje społeczne: KP6_KK1, KP6_KK2, KP6_KK4, KP6_KO1, KP6_KO3, KP6_KR1, KP6_KR2, KP6_KR3
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny.
Literatura
C. Król, Propaganda i indoktrynacja narodowego socjalizmu w Niemczech 1919-1945. Studium organizacji, treści, metod i technik masowego oddziaływania, Warszawa 1999.
C. Król, Polska i Polacy w propagandzie narodowego socjalizmu w Niemczech 1919-1945, Warszawa 2006.
E. Dmitrów, Obraz Rosji i Rosjan w propagandzie narodowych socjalistów 1933-1945. Stare i nowe stereotypy, Warszawa 1997.
E. Dmitrów, Niemcy patrzą na Armię Czerwoną. Zbliżenie w 1939 roku, [w:] Polska-Niemcy-Europa, Warszawa 2000.
E. Guz, Jak Goebbels przygotowywał wrzesień, Warszawa 1969.
U. Jarecka, Propaganda wizualna słusznej wojny. Media wizualne XX wieku wobec konfliktów zbrojnych, Warszawa 2008.
W. Niewieżyn, Tajne plany Stalina. Propaganda sowiecka w przededniu wojny z Trzecią Rzeszą 1939-1941, Kraków 2000.
T. Wesołowski, „Anti-Kommissar-Flugblätter” – rola niemieckich ulotek propagandowych w podważaniu autorytetu kadry politycznej Armii Czerwonej w latach 1941-1942, „Studia Podlaskie”, t. XI, 2001.
Inventing Vietnam. The War in Film and Television, red. M. Anderegg, Philadelphia 1991.
Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej. Zbiór tekstów, red. T. Ferenc, W. Dymarczyk, P. Chomczyński, Łódź 2011.
Wojna, obraz, propaganda. Socjologiczna analiza plakatów wojennych. Zbiór tekstów, red. T. Ferenc, W. Dymarczyk, P. Chomczyński, Łódź 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: