Technologia informacyjna i kompetencje akademickie 350-HS2-1TIKA-22
Celem jest przyswojenie podstawowej wiedzy i umiejętności sprawnego funkcjonowania w teleinformatycznym "układzie scalonym" współczesnego świata w sposób świadomy i celowy; zapoznanie z zakresem możliwości przykładowych kierunkowych aplikacji i ich miejsca w systemie publikacji, wymiany informacji i kooperacji; przyswojenie wiedzy pozwalającej na samodzielną ocenę i dobór właściwego oprogramowania jako narzędzi do wykonywania określonych prac.
Prezentacja i związana z tym wstępna praktyka prowadzić będzie od aplikacji tak podstawowych, jak edytory tekstu, przez oprogramowanie służące do wizualizacji i składu publikacji, narzędzia cyfryzacji, archiwizacji i wymiany dzieł, telekomunikacji, po systemy edycji multimediów: audycji i filmów (audycji telewizyjnych).
Osiągnięcie zdefiniowanych dla przedmiotu efektów kształcenia i uzyskanie zaliczenie wymaga poświęcenia poza zajęciami dodatkowych 5-7 godzin na samodzielną naukę i wykonanie wymaganych prac.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP7_UW1 - dogłębnie zasady ochrony praw własności intelektualnej na potrzeby przygotowywanej pracy magisterskiej i innych projektów;
KP7_UW1 - Samodzielnie zdobywać i pogłębiać wiedzę oraz doskonalić umiejętności badawcze w sposób uporządkowany i systematyczny, wykorzystując nowoczesne techniki pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji;
KP7_UW3 - analizować, interpretować i wykorzystywać dla potrzeb własnych badań teksty historiograficzne, teksty źródłowe oraz inne nośniki pamięci, przeprowadzając ich pogłębioną krytykę;
KP7_UW4 - analizować, interpretować i systematyzować informacje dotyczące nauk historycznych i pokrewnych, wykorzystując bibliografie, pomoce archiwalne i bazy danych, itp.;
KP7_UW5 - korzystać z technologii informacyjnej, multimediów i zasobów Internetu, stosując różnorodne, nowoczesne metody i techniki prezentacji wyników badań;
KP7_UO2 – współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role;
KP7_UU1 - planować oraz uczyć się przez całe życie, doskonaląc kwalifikacje własne oraz innych;
KP7_KR2 - ciągłego rozwoju swoich zainteresowań i kompetencji fachowych, społecznych i kulturalnych.
Kryteria oceniania
Studenci uzyskują zaliczenie po wykonaniu zadań praktycznych; dopuszcza się jedną nieobecność.
Literatura
1. Windows Azure Platforma Cloud Computing dla programistów, praca zbiorowa.
2. https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/darmowe-aplikacje-mobilne-ktore-kazdy-powinien-znac/41f8318
3. https://www.pcworld.pl/ranking/55-najlepszych-aplikacji-mobilnych,404292.html
4. https://prnews.pl/aplikacje-mobilne-nowy-wymiar-internetu-27732
5. https://www.dobreprogramy.pl/Urzadzenia-mobilne,Programy,Windows,883.html
6. http://www.excelszkolenie.pl/index.htm
7. Andy Wibbels, Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm.
8. Tomek Tomczyk (Kominek), Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj.
9. http://mlodytechnik.pl/m-technik/28457-testujemy-aplikacje-dla-ucznia-i-studenta
10. http://warsztathistoryka.uni.lodz.pl/podstrony/technologie.html
11. Izabela Kościów, Jak założyć bloga - poradnik dla początkujących
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: