Proseminarium licencjackie 350-MS1-2PLI
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Dziedzina i dyscyplina nauki: historia, nauki o polityce
Rok studiów/semestr: studia pierwszego stopnia (II rok, czwarty semestr)
Wymagania wstępne: ukończony I rok studiów kierunek stosunki międzynarodowe
Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć:
Konwersatorium - 30 godz.
Metody dydaktyczne: dyskusja dydaktyczna, metoda projektów, referat
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta: 58 godz., w tym (wg wskaźników ilościowych):
-udział studenta w zajęciach konwersatorium: 15x2 godz.= 30 godz.
- przygotowanie do konwersatoriów: 14x1godz.=14 godz.
-udział w konsultacjach związanych z realizacją projektu: 4 x 1 godz.= 4 godz. (zakładamy, że student skorzysta z czterech konsultacji),
- realizacja zadań projektowych: 2 x 4 godz. =8 godz.(zakładamy, że student przygotuje 2 zadania projektowe)
- przygotowanie do zaliczenia przedmiotu: 2 godz.
Razem: 30+14+4+8+2=58 godz.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30konw.+4konsult.+1zalicz. = 35 godz., 1,5 pkt. ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym:
4konsult.+8projekt.=12 godz. ) 0,5 pkt. ECTS
W cyklu 2022:
Tematyka zajęć: |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_:
-WG1-WG8: student ma świadomość konieczności ujęcia w treściach przyszłej pracy licencjackiej wiedzy z zakresu metodologii nauki o st. międzynarodowych w odniesieniu do różnorodnych aspektów problemowych podjętego tematu, charakterystycznych dla obszaru badawczego stosunków międzynarodowych;
-WK1, WK3-WK4: student ma świadomość konieczności odwoływania się w treści w projektowanej pracy dyplomowej do kontekstów historycznych, cywilizacyjnych, kulturowych, prawnych i ekonomicznych;
-UW1-UW9: student ma świadomość wskazywania związków przyczynowo-skutkowych, racjonalnego przetwarzania na potrzeby pracy źródeł informacji, dokonywania próby prognozowania rozwoju sytuacji, o której będzie traktowała praca;
-UK2_UK4: student ma świadomość konieczności poszerzania pola badawczego tematu o źródła i publikacje obcojęzyczne;
-UO1-UO2: student, indywidualnie oraz współpracując w grupie, nabywa świadomość konieczności stosowania określonych reguł reguł językowych i redakcyjnych przy tworzeniu pracy dyplomowej;
-UU1: student, pod opieką nauczyciela akademickiego, wdraża się w samodzielnym pozyskiwaniu, analizowaniu i klasyfikowaniu źródeł;
-KK1-KK3: student nabywa przekonania o konieczności ciągłego aktualizowania wiedzy o st.m. w oparciu o kryteria naukowe;
-KO1-KO3: docenia kulturowy i regionalny kontekst wiedzy;
-KR1-KR3: jest świadomy konieczności stosowania etycznych standardów w pozyskiwaniu i przetwarzaniu informacji, zwłaszcza w przypadku środowisk wielokulturowych, rozumiejąc wartość pluralizmu i tolerancji.
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę.
Weryfikacja i ocena osiągniętych przez studenta efektów uczenia się następuje podczas konwersatoriów na podstawie prac i zadań wykonywanych przez uczestników zajęć i ich aktywności.
Podstawą zaliczenia przedmiotu „Proseminarium” jest:
- aktywność PT. Studentów za zajęciach;
- poprawne i wyczerpujące przygotowanie bibliografii na określony temat;
- przygotowanie prezentacji nt. wybranej polskiej instytucji/ redakcji periodyku itp., zajmujących się problematyką stosunków międzynarodowych i omówienie jej na forum grupy;
- uzyskanie pozytywnego wyniku z kolokwium sprawdzającego opanowanie zasad stosowania tzw. aparatu naukowego (charakterystycznego dla publikacji z nauki o stosunkach międzynarodowych) oraz zasad tworzenia pracy dyplomowej;
- obecność na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność). Do uzyskania pozytywnego zaliczenia przedmiotu wymagana jest pozytywna ocena z każdego z ww.
Literatura
Literatura podstawowa:
M. Sułek, Metody i techniki badań stosunków międzynarodowych, Warszawa 2004.
T. Pawłuszko, Wstęp do metodologii badań politologicznych, Częstochowa 2013 (publikacja dostępna w Internecie w pdf).
K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013.
R. Zenderowski, Praca magisterska – licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2014.
Literatura uzupełniająca:
B. Krauz-Mozer, Teorie polityki. Założenia metodologiczne, Warszawa 2005.
R. Jackson, G. Sørensen, Wprowadzenie do stosunków międzynarodowych. Teorie i kierunki badawcze, Kraków 2006.
J. Kukułka, Wstęp do nauki o stosunkach międzynarodowych, Warszawa 2003.
K. Mingst, Podstawy stosunków międzynarodowych, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: