Analiza rynków ekonomicznych 350-MS2-1ARE-22
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjne
Rok studiów/semestr: rok 1 / semestr 2
Wymagania wstępne: bez wymagań wstępnych
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Konwersatorium – 30 godz.
Metody dydaktyczne:
Konwersatorium z wykorzystaniem prezentacji Power Point, wymaga czynnego uczestnictwa studentów, przede wszystkim: udziału w dyskusji, odpowiedzi na pytania, analizy przygotowanych projektów i studiów przypadków.
Punkty ECTS 5
Bilans nakładu pracy studenta:
– udział w konwersatoriach – 30h
– przygotowanie do zajęć – 30h
– przygotowanie projektu – 60h
– udział w konsultacjach – 5h
RAZEM: 125h
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 35h - 1,4 ECTS
W cyklu 2022:
Profil studiów: Ogólnoakademicki Punkty ECTS 5 |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
Student:
1ARE_W01 zna i rozumie metodologię nauk ekonomicznych z zakresu analizy rynku (KP7_WG1)
2ARE_W02 zna i rozumie specyfikę międzynarodowych stosunków gospodarczych w sferze rekcji rynkowych (KP7_WG2)
3ARE_W02 zna i rozumie zasady funkcjonowania rynków międzynarodowych (KP7_WG3)
UMIEJĘTNOŚCI:
Student:
1ARE_U01 potrafi prowadzić debatę, uczestniczyć w dyskusji oraz skutecznie argumentować poprawnie posługując się terminologią związaną z gospodarką rynkową, w tym zwłaszcza analizą rynku i (KP7_UK2)
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na postawie wyników prac projektowych.
Literatura
LITERATURA PODSTAWOWA
Grzegorczyk W., Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019.
Lubiński M., Analiza koniunktury i badanie rynków, Elipsa, Warszawa 2004.
Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2003.
Schroeder J., Bartosik- Purgot M., Mruk H. Międzynarodowe badania marketingowe, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2013.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
Bartosik-Purgat M., Dostępność i wykorzystanie informacji o rynkach i partnerach zagranicznych w procesie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2012.
Budzyński W., Eksport w przedsiębiorstwie, Warszawa, Wydawnictwo Poltext, 2016.
Sobczak E., Segmentacja rynków zagranicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010.
Krugman .P; Obstfeld M.; Melitz M., International economics: theory and policy, Pearson, Boston 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: