Język angielski 2 350-SW1-1JAN2-22
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia
Rok studiów: I ( semestr II )
Wymagania wstępne
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą kontynuację lektoratu na
poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR
Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin,.
Metody nauczania: dyskusja, pokaz, praca z książką, burza mózgów, gry
dydaktyczne, metody ewaluacyjne, test – pytania otwarte i zamknięte, dyskusja w trakcie ćwiczeń, prezentacje, praca w parach i grupach.
Punkty ECTS: 3
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
- wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, ) : 35 godz., punkty ECTS 1,4
- samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia):40 godz. punkty ECTS 1,6
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_UK1 Absolwent posiada umiejętność merytorycznego argumentowania
i dyskutowania w języku polskim oraz obcym,
przedstawiania swoich opinii i odnoszenia się do poglądów
innych autorów w obszarze problematyki krajów Europy
Wschodniej i obszaru Eurazji
KP6_UK2 Absolwent potrafi sformułować wypowiedź ustną na temat problematyki wschodniej w języku obcym zachodnioeuropejskim
(poziom
B2), przetłumaczyć tekst w języku obcym oraz przełożyć
własny tekst na język obcy
KP6_UU1Absolwent potrafi zaplanować proces uczenia się
KP6_KR2 Absolwent jest gotów do funkcjonowania w środowisku wielokulturowym, rozumie wartość pluralizmu i tolerancji
Kryteria oceniania
zaliczenie na ocenę.
Literatura
Literatura podstawowa
Latham - Koening Ch., Oxenden C., Chomacki K., English File , upper - intermediate, OUP, 2020.
Literatura uzupałniająca:
deChazal E., Rogers L., Oxford EAP, Intermediate, OUP, 2016.
Filak M., Radej F., Sytuacje, Preston Publishing, 2019.
Murphy R., English Grammar in Use, CUP, 2019.
Pitts L., 1,000 Conversation Questions, ECQ Publishing, 2016.
Pitts L., 500 Grammar Based Conversation Questions, ECQ Publishing, 2017.
McCarthy M., O'Dell F., English Vocabualry in Use, CUP, 2013.
Outline of U.S. History , Bureau of International Programs, U.S. Department of State, 2011.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych, www.gov.pl/web/dyplomacja
Encyklopedia PWN, encyklopedia.pwn.pl
Britannica Online Encyclopedia, www.britannica.com
Czasopisma:
Zoom in on America,
The Times, itp.
artykuły ze stron internetowych serwisów informacyjnych oraz wydawców
www.un.org (UN News), www.reuters.com ( Reuters), www.apnews.com ( Associated Press), www.voanews.com ( Voice of America),
www.bbc.co.uk ( BBC News), www.bbc.co.uk/learningenglish ( BBC Learning English), www.thenews.pl ( Radio Poland),
www.thefristnews.com ( The First News, PAP Polska Agenacj Prasowa), www.oup.com ( Oxford Univesrity Press), www.macmillan. com
( Macmillan), itp.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: