Elementy historii matematyki starożytnej 360-MS1-3EHS
Profil kształcenia: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Przedmiot do wyboru
Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina: matematyka
Rok studiów: 3, semestr: 6
seminarium 30 godz.
Metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad projektem, praca nad wystąpieniem, praca nad literaturą, dyskusje w grupach problemowych.
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w seminariach 14x2h + 2h(instruktażu) = 30h
udział w konsultacjach 2x1h = 2h
realizacja zadań projektowych 30h = 30h
Wskaźniki ilościowe
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 32 godzin, 1 ECTS
W cyklu 2023:
W roku akademickim 2023/2024 przedmiot realizowany w semestrze 5 razem z grupą matematyki finansowej, na wniosek studentów. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu:
Rozumie uniwersalne i cywilizacyjne znaczenie matematyki KA6_WK01
Rozumie, że nowoczesne technologie są pochodną
odkryć naukowych w naukach podstawowych KA6_WK03
Potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych
zrozumiałym, potocznym językiem KA6_UK03
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w
literaturze, także w językach obcychi KA6_UU02.
Potrafi pracować zespołowo KA6_UO01.
Kryteria oceniania
Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach i przedstawionych referatów.
Literatura
Kordos Marek "Wykłady z historii matematyki"
Historia matematyki, red. A. P. Juszkiewicz,
Steward Ian "Oswajanie nieskończoności – Historia matematyki"
Murawski Roman "Filozofia matematyki"
W cyklu 2022:
M. Kordos: Wykłady z historii matematyki |
W cyklu 2023:
Ifrah G., Dzieje liczby czyli historia wielkiego wynalazku, Zakład Narodowy im. Ossolińskich 1990 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: