Równania diofantyczne 360-MS1-3RDI
Profil kształcenia: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Przedmiot fakultatywny
Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, dyscyplina: matematyka
Rok studiów: 3, semestr: 5
Prerekwizyty:
wykład 30 godz. ćwiczenia 30 godz.
Metody dydaktyczne: wykłady, ćwiczenia rachunkowe, konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych.
Punkty ECTS: 6
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach15x2h = 30h
udział w ćwiczeniach 14x2h + 2h(instruktażu) = 30h
przygotowanie do zajęć 7x3h = 21h
dokończenie rozwiązywania zadań rozpoczętych na ćwiczeniach i opracowanie w domu notatek po odbytych zajęciach (wykładach, ćwiczeniach) 7x4h = 28h
udział w konsultacjach 5x2h = 10h
przygotowanie do egzaminu i udział w nim 15h + 4h = 19h
Wskaźniki ilościowe
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 88 godzin, 3 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_WG01 dobrze rozumie rolę i znaczenie dowodu w matematyce,
a także pojęcie istotności założeń;
KA6_WG02 rozumie budowę teorii matematycznych, potrafi użyć
formalizmu matematycznego do budowy i analizy
prostych modeli matematycznych w innych dziedzinach
nauk;
KA6_WG03 zna podstawowe twierdzenia z poznanych działów
matematyki;
KA6_UW10 umie w zaawansowanym stopniu posługiwać się
narzędziami i aparatem algebry liniowej; potrafi
stosować metody algebry liniowej do rozwiązywania
i opisywania problemów z działów matematyki objętych
programem studiów;
KA6_UK01 potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie,
przedstawiać poprawne rozumowania matematyczne,
formułować twierdzenia i definicje;
KA6_UK03 potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych
zrozumiałym, potocznym językiem;
Kryteria oceniania
Ogólna metoda zaliczenia: egzamin.
Literatura
1. Andruszkiewicz R. R., Równania Diofantyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2021.
2. Aczel A. D., Wielkie twierdzenie Fermata. Rozwiązanie zagadki starego matematycznego problemu, Wydawnictwo Prószyński i S-ka, Warszawa 1998.
3. Andreescu T., Andrica D., Cucurezeanu I., An Introduction to Diophantine Equantions, Springer-Birkhauser, New York 2010.
4. Marzantowicz W., Zarzycki P., Elementarna teoria liczb, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: