Historia administracji 370-AN1-1HAI
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - niestacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy.
Dziedzina/dyscyplina nauki - nauki społeczne/nauki o polityce i administracji
Rok studiów/sem. - rok I/sem. I.
Wymagania wstępne - brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć -
15 godz. – wykład /w tym 7 godzin e-learning/.
Metody dydaktyczne - wykład, konsultacje.
Punkty ECTS - 3.
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 15 godz. /w tym 7 godzin e-learning/, przygotowanie do zajęć i egzaminu 25 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 40 godz., egzamin 2 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS.
W cyklu 2022:
Forma studiów - niestacjonarne. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS. |
W cyklu 2023:
Forma studiów - niestacjonarne. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS. |
W cyklu 2024:
Forma studiów - niestacjonarne. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: w sali | Ogólnie: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2022: w sali | W cyklu 2023: w sali |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, procesowego i ustrojowego) oraz funkcjonowania administracji publicznej - KP6_WK1;
- absolwent zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności zawodowej w sektorze administracji publicznej – KP6_WK2.
Umiejętności:
- absolwent potrafi brać udział w debacie w obszarach tematycznych związanych z administracja publiczną i regulowanych przez prawo administracyjne – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich – KP6_UK2;
- absolwent potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych w obszarach tematycznych powiązanych z funkcjonowaniem administracji publicznej – KP6_UO2.
Kompetencje społeczne:
- absolwent jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej – KP6_KK3.
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny lub w wyjątkowych przypadkach ustny- I i II termin.
Podczas egzaminu studenci udzielają odpowiedzi na cztery z pięciu zadanych pytań o charakterze opisowym z listy zagadnień przekazanych na wykładzie. Za każde pytanie można otrzymać maksymalnie 3 punkty.
Punktacja:
7- punktów - dst;
8 punktów - dst plus;
9 punktów - dobry;
10 - 11 punktów - dobry plus;
12 punktów - bardzo dobry.
W przypadku zdania egzaminu /otrzymania minimum 7 punktów/
poprawne wykonanie co najmniej 75 % zadań e-learningowych podnosi ocenę z egzaminu o pół stopnia.
W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia egzaminu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
H. Izdebski, Historia administracji, wyd. 5, Warszawa 2001.
W. Witkowski, Historia administracji w Polsce 1764 – 1989, Warszawa 2007.
J. Malec, D. Malec, Historia administracji i myśli administracyjnej, Kraków 2003.
D. Janicka, Ustrój administracji w nowożytnej Europie, Toruń 2002.
A. Bereza, G. Smyk, W. P. Tekely, A. Wrzyszcz, Historia administracji w Polsce 1764 – 1989. Wybór źródeł, Warszawa 2006.
W cyklu 2022:
Podstawowa: Dodatkowa: |
W cyklu 2023:
Podstawowa: Dodatkowa: |
W cyklu 2024:
Podstawowa: Dodatkowa: |
Uwagi
W cyklu 2022:
ZAGADNIENIA NA EGZAMIN Z HISTORII ADMINISTRACJI 1. Biurokratyczny model administracji według Maxa Webera. |
W cyklu 2023:
ZAGADNIENIA NA EGZAMIN Z HISTORII ADMINISTRACJI 1. Biurokratyczny model administracji według Maxa Webera. |
W cyklu 2024:
ZAGADNIENIA NA EGZAMIN Z HISTORII ADMINISTRACJI 1. Biurokratyczny model administracji według Maxa Webera. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: