Proseminarium - Etyka w administracji publicznej 370-AN1-2PROEPA
Profil studiów - ogólnoakademicki
Forma studiów - stajonarne
Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne
Rok studiów - rok II/sem. IV
Wymagania wstępne - brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godzin seminarium
Metody dydaktyczne - konsultacje, dyskusje
Punkty ECTS - 2
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 15 godzin; przygotowanie do zajęć 25 godzin; udział w konsultacjach związanych z zajęciami 10 godzin. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS
Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godzin, co odpowiada 1 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godzin, co odpowiada 1 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz funkcjonowania administracji publicznej - KA6_WK1;
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: – właściwy dobór źródeł pranych z zakresu prawa administracyjnego (aktów prawnych, dorobku doktryny i orzecznictwa sądowo administracyjnego) i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji - KA6_UW1;
- brać udział w debacie w obszarach tematycznych związanych z administracją publiczną i regulowanych przez prawo administracyjne – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich - KA6_UK2;
W zakresie kompetencji absolwent jest gotów do:
- zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej - KA6_KK3.
Kryteria oceniania
ocenie podlega pisemna i ustna prezentacja założeń (w tym metodologicznych) przyszłej pracy licencjackiej, głównie w drodze prezentacji planu oraz bibliografii. Obecność na zajęciach. W sem. letnim aktywność internetowa polegająca na przesyłaniu planów, bibliografii oraz przygotowanych odpowiedzi na pytania na obronę w formie maila.
Zaliczenie na podstawie ustalonego tematu oraz planu pracy dyplomowej
Literatura
Literatura podstawowa:
1. J. Boć: Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2003.
2. Pułło: Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2006.
3. J. Apanowicz: Zarys metodologii prac dyplomowych i magisterskich z organizacji i zarządzania, Gdynia 1997.
Literatura uzupełniająca:
1.J. Mąjchrzak: Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 1999.
2. E. Niedzielska: Mały poradnik autora i recenzenta pracy akademickiej, Wrocław 1993.
3. Prace licencjackie i magisterskie, pod red. E. Ruśkowskiego, Siedlce 2002.
4. J. Jura, J. Roszczypała: Metodyka przygotowania prac dyplomowych licencjackich i magisterskich, Warszawa 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: