Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej 370-AN1-3OZA
Profil studiów - ogólnoakademicki
Forma studiów - niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów/semestr - III rok/semestr VI
Wymagania wstępne - brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin wykładu (w tym 15 godzin e-learningu, 4,5 synchronicznie i 3 godziny asynchronicznie )
Metody dydaktyczne - wykład konwersatoryjny, zadania e-learning, konsultacje
Punkty ECTS - 6 pkt.
Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu), przygotowanie do zajęć i egzaminu 75 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 58 godz., egzamin 2 godz . Razem: 150 godzin, co odpowiada 6 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe – np. nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 75 godzin, co odpowiada 3,0 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 75 godz., co odpowiada 3,0 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- student zna prawne i inne uwarunkowania działalności zawodowej w administracji publicznej (KA6_WK2)
Sposób weryfikacji: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, egzamin pisemny lub ustny.
Umiejętności:
- student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania w administracji publicznej oraz formułować i rozwiązywać złożone problemy w tym obszarze (KA6_UW2)
- student potrafi planować i organizować pracę indywidualną i zespołową do analizy problematyki administracji publicznej (KA6_UO1)
Sposób weryfikacji: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, egzamin pisemny lub ustny.
Kompetencje:
- student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy (KA6_KO3)
Sposób weryfikacji: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, egzamin pisemny lub ustny.
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny z uwzględnieniem zadań wykonanych w ramach e-learningu.W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego lub egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
Literatura
Wykaz literatury podstawowej:
Kożuch B., Kożuch A., Usługi publiczne. Organizacja i zarządzanie, Kraków 2011.
Bednarczyk M., Organizacje publiczne. Zarządzanie konkurencyjnością, Warszawa-Kraków, 2001
Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Putka R., Apanowicz J., Zarządzanie organizacjami, Toruń 2002
Hauser J., Kukiełka M. (red.), Studia z zakresu zarządzania publicznego, Kraków 2002
Hatch M. J., Teoria organizacji, Warszawa PWN, 2004
Hausner J., Zarządzanie publiczne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2008
Sakowicz M. (red.) Analiza skuteczności narzędzi wybranych polityk publicznych, Warszawa 2011
Władek Z., Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej. Zarys wykładu, Difin, 2013.
Mazur S. (red.), Współzarządzanie publiczne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2015
Kisilowska I., Kisilowski M., Administrategia - jak osiągnąć sukces osobisty zarządzając w administracji publicznej, Studio Emka 2016
Wykaz literatury uzupełniającej:
Zalewski A. (red.), Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, Warszawa 2005
Koźmiński A., Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw. Podręcznik akademicki, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne 2008
Zawicki M., Nowe zarządzanie publiczne, PWE, Warszawa 2011
Zybała A., Polityki publiczne. Doświadczenia w tworzeniu i wykonywaniu programów publicznych w Polsce i w innych krajach. Jak działa państwo gdy zamierza rozwiązać problemy zbiorowe swoich obywateli, Warszawa 2012
Kulesza M., Sześcilo D., Polityka administracyjna i zarządzanie publiczne, Warszawa 2013
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: