Seminarium - Etyka w administracji publicznej 370-AN1-3SEMEAP
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - niestacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy.
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne.
Rok studiów/sem. - rok III/sem. V i VI.
Wymagania wstępne - zaliczenie proseminarium.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin seminarium.
Metody dydaktyczne – dyskusja moderowana, konsultacje.
Punkty ECTS - 4.
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 30 godz. przygotowanie do zajęć 50 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 20 godz. Razem: 100 godzin, co odpowiada 4 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2,0 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godz., co odpowiada 2,0 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza, absolwent:
- ma podstawową wiedzę o charakterze nauk z zakresu administracji i prawa oraz ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk - K_W01,
- zna podstawową terminologię właściwą dla administracji - K_W02,
- zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych związanych z administracją, pozwalające opisywać organy publiczne, struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące - K_W07,
- zna podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego - K_W11.
Umiejętności, absolwent:
- właściwie posługuje się podstawową terminologią związaną z administracją - K_U02,
- posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych dotyczących zagadnień szczegółowych związanych z administracją, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł - K_U11.
Kompetencje społeczne:
- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania z zakresu administracji - K_K03,
- potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności - K_K06.
Kryteria oceniania
Ocena udziału w dyskusjach moderowanych, odpowiedzi na pytania prowadzącego, ocena, najpierw istotnych fragmentów, ostatecznie całej pracy dyplomowej w szczególności pod kątem poprawności języka prawniczego, logiczności prowadzenia wywodu, poprawności formalnej tekstu, struktury i układu pracy, zgodności treści z tytułem pracy.
Literatura
L. Kozioł, Z. Muszyński, Kompendium wiedzy o technice przygotowywania pracy dyplomowej, Toruń 2008,
A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie: wskazówki dla studentów, Warszawa 2006,
R. Zenderowski, Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004,
B. Wierzbicki (red.), Praca magisterska od irytacji do satysfakcji, Białystok 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: