Seminarium - Prawo administracyjne 370-AN1-3SEMPAD
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów – niestacjonarne.
Rodzaj przedmiotu seminarium.
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne.
Rok studiów/sem. - rok 2/sem. 3 i 4.
Wymagania wstępne - brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu, asynchronicznie 6 godz. ).
Bilans nakładu pracy studenta udział w seminariach 30 godz. - całość prowadzona w formie zajęć bezpośrednich lub zdalnych w czasie rzeczywistym w zależności od sytuacji pandemicznej) przygotowanie do zajęć 70 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 30 godz., łącznie 100 godz., co odpowiada 4 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 godzin, co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 70 godz., co odpowiada 2,5 pkt ECTS.
W cyklu 2022:
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów – niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu seminarium. Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok 2/sem. 3 i 4. Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu, asynchronicznie 6 godz. ). Bilans nakładu pracy studenta udział w seminariach 30 godz. - całość prowadzona w formie zajęć bezpośrednich lub zdalnych w czasie rzeczywistym w zależności od sytuacji pandemicznej) przygotowanie do zajęć 100 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 95 godz., łącznie 225 godz., co odpowiada 9 pkt ECTS. |
W cyklu 2023:
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów – niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu seminarium. Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok 2/sem. 3 i 4. Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu, asynchronicznie 6 godz. ). Bilans nakładu pracy studenta udział w seminariach 30 godz. - całość prowadzona w formie zajęć bezpośrednich lub zdalnych w czasie rzeczywistym w zależności od sytuacji pandemicznej) przygotowanie do zajęć 100 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 95 godz., łącznie 225 godz., co odpowiada 9 pkt ECTS. |
W cyklu 2024:
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów – niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu seminarium. Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok 2/sem. 3 i 4. Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu, asynchronicznie 6 godz. ). Bilans nakładu pracy studenta udział w seminariach 30 godz. - całość prowadzona w formie zajęć bezpośrednich lub zdalnych w czasie rzeczywistym w zależności od sytuacji pandemicznej) przygotowanie do zajęć 100 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 95 godz., łącznie 225 godz., co odpowiada 9 pkt ECTS. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_WK1 student zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz funkcjonowania administracji publicznej
KP6_UW1 student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:
– właściwy dobór źródeł prawnych z zakresu prawa administracyjnego (aktów prawnych, dorobku doktryny i orzecznictwa sądowo administracyjnego) i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
KP6_UK2 student potrafi brać udział w debacie w obszarach tematycznych związanych z administracją publiczną i regulowanych przez prawo administracyjne – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich
KP6_KK3 student potrafi zasięgać opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej
Kryteria oceniania
- ocena prac indywidualnych przygotowanych jako e-lerning
- ocena aktywności na seminanrium
- ocena terminowości przygotowania kolejnych rozdziałów pracy
Obserwacja ciągła podczas zajęć, ocena aktywności na zajęciach e-learningowych, zaliczenie na ocenę po przedstawieniu problemu naukowego w formie pisemnej (lub przesłanej elektronicznie) oraz uzasadnieniu wyboru tematu pracy licencjackiej).Ocena merytorycznej i technicznej poprawności przygotowania pracy dyplomowej. W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
1. J. Boć: Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2003.
2. Pułło: Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2006.
3. J. Apanowicz: Zarys metodologii prac dyplomowych i magisterskich z organizacji i zarządzania, Gdynia 1997.
Literatura uzupełniająca:
1.J. Mąjchrzak: Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań
naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 1999.
2. E. Niedzielska: Mały poradnik autora i recenzenta pracy akademickiej, Wrocław 1993.
3. Prace licencjackie i magisterskie, pod red. E. Ruśkowskiego, Siedlce 2002.
4. J. Jura, J. Roszczypała: Metodyka przygotowania prac dyplomowych licencjackich i magisterskich, Warszawa 2000
W cyklu 2022:
J. Hausner, Zarzadzanie publivczne, Warszawa 2008 |
W cyklu 2023:
J. Hausner, Zarzadzanie publivczne, Warszawa 2008 |
W cyklu 2024:
J. Hausner, Zarzadzanie publivczne, Warszawa 2008 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: