Seminarium - Etyka w administracji publicznej 370-AS1-3SEMEPA
Profil studiów – ogólnoakademicki.
Forma studiów – stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu – obowiązkowy.
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne.
Rok studiów/sem. - rok III/sem. V i VI.
Wymagania wstępne – brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 60 godzin seminarium, w tym 30 godz. zdalnie synchronicznie.
Metody dydaktyczne – dyskusja moderowana w grupie lub indywidualnie, metoda heurystyczna, metoda problemowa.
Punkty ECTS – 4.
Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 60 godz., przygotowanie do zajęć 25 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15 godz . Razem: 100 godzin, co odpowiada 4 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godzin, co odpowiada 1 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
- fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz funkcjonowania administracji publicznej w perspektywie etycznej - KA6_WK1.
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
- wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwijać złożone i nietypowe problemy z zakresu funkcjonowania administracji publicznej w perspektywie etycznej oraz innowacyjnie wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł prawnych z zakresu prawa administracyjnego (aktów prawnych, dorobku doktryny i orzecznictwa sądowo administracyjnego) i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji - KA6_UW1,
- brać udział w debacie w obszarach tematycznych związanych z administracją publiczną i regulowanych przez prawo administracyjne – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich z perspektywy etycznej - KA6_UK2.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
- zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu prawa administracyjnego i etyki oraz przedmiotu działania administracji publicznej w perspektywie etycznej - KA6_KK3.
Kryteria oceniania
Obserwacja ciągła podczas zajęć, ocena aktywności na zajęciach zdalnych, regularne przedstawianie postępów nad pracą licencjacką, złożenie w wymaganym terminie pracy licencjackiej.
Warunkiem zaliczenia seminarium jest regularna obecność na zajęciach. Dopuszczalna jest nieobecność na dwóch zajęciach - po jednej w każdym semestrze.
Zaliczenie na ocenę w skali od 2 do 5.
Literatura
1. E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.
2. A. Dudziak, A. Żejmo, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008.
3. Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.
4. P. Lech, Podstawowe zasady pisania pracy dyplomowej, Sopot 2010.
5. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa 2010.2. A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2004.
6. Z. Szkutnik, Metodyka pisania prac dyplomowych, Poznań 2005.
7. J. Sztumski, Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: