W cyklu 2022:
Profil studiów : ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy;Moduł M_K7:Dostęp do informacji publicznej Dziedzina i dyscyplina nauki : Nauki Prawne, Nauka o administracji Rok studiów/ semestr : 1 rok II st./ 1 semestr, Administracja (Moduł MK_7; Dostęp do informacji publicznej) Wymagania wstępne : Przed rozpoczęciem zajęć student powinien potrafić obsługiwać komputer: sprawnie posługiwać się pakietem MS Office, przeszukiwać zasoby internetu, potrafi kopiować teksty, założyć konto mailowe, przesyłać załączniki. Liczba godzin i zajęć dydaktycznych : ćwiczenia 8 godz., Metody dydaktyczne : ćwiczeniowo - praktyczna (wyszukiwanie konkretnych aktów prawnych, orzeczeń, wzorów, komentarzy, itp. niezbędnych w pracy urzędnika państwowego). Punkty ECTS : 2 Bilans nakładu pracy studenta : udział w ćwiczeniach (8 godz.), przygotowanie do testu (4 godz.) Wskaźniki ilościowe : nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 8 godz., 1,5 ECTS; nakład pracy studenta związany z samodzielna pracą - 4 godz., 0,5 ECTS. Ćwiczenia : 1. Wprowadzenie do problematyki tworzenia i funkcjonowania systemów informacji prawnej jako narzędzi wspomagających pracę studentów, prawników, sędziów oraz administrację publiczną. 2. Rodzaje baz danych: a) z tekstami aktów prawnych, b) z projektami aktów prawnych, c) z orzeczeniami, d) z piśmiennictwem prawniczym (czasopisma prawnicze, tezy z piśmiennictwa, komentarze i monografie, bibliografie) 3. Omówienie Internetowego Systemu Aktów Prawnych Sejmu RP (http://isap.sejm.gov.pl/), 4. Spójność systemu polskiego prawa i prawidłowy przebieg procesu legislacyjnego. a) Działalność Rządowego Centrum Legislacji www.rcl.gov.pl b) zawartość dokumentów udostępnianych na stronie dziennikiurzedowe.pl 5. Prace Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej, przebieg procesu legislacyjnego - bazy wiedzy (sejm.gov.pl) 6. Prezentacja systemu informacji prawnej LEX dostępnego przez serwer Wydziału Prawa, (http://www.student.lex.pl/) 7. Prezentacja systemu informacji prawnej LEGALIS dostępnego przez serwer Wydziału Prawa, (http://www.student.legalis.pl/) 8. Źródła poznania orzeczeń (urzędowe zbiory oraz elektroniczne bazy): a) Sądu Najwyższego (http://www.sn.pl/SitePages/Strona_startowa.aspx) b) Trybunału Konstytucyjnego (http://otk.trybunal.gov.pl/orzeczenia/) c) sądów administracyjnych (http://orzeczenia.nsa.gov.pl/cbo/query) d) sądów apelacyjnych (http://orzeczenia.waw.sa.gov.pl/ ) e) Trybunału Sprawiedliwości UE (http://curia.europa.eu/juris/recherche.jsf?language=pl) f) Europejskiego Trybunału Praw Człowieka (http://www.echr.coe.int/echr/en/hudoc ) 9. Rejestry publiczne prowadzone w formie elektronicznej (wybór) ( http://bip.ms.gov.pl/pl/rejestry-i-ewidencje) a) Krajowy Rejestr Sądowy b) Krajowy Rejestr Karny c) Rejestr Zastawów d) Nowa księga wieczysta e) Lista sądów powszechnych f) Tłumacze przysięgli g) Lista komorników sądowych h) Lista osób posiadających licencję syndyka 10. Dostęp do aktów prawnych Unii Europejskiej (http://eur-lex.europa.eu/pl/index.htm ) 11. Procesy informatyzacji administracji publicznej w Polsce – projekt informatyczny Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej ePUAP – kanał udostępniania usług publicznych przez organy administracji publicznej dla obywateli, podmiotów gospodarczych (http://epuap.gov.pl/wps/portal/)
|
W cyklu 2023:
Profil studiów : ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy;Moduł M_K7:Dostęp do informacji publicznej Dziedzina i dyscyplina nauki : Nauki Prawne, Nauka o administracji Rok studiów/ semestr : 1 rok II st./ 1 semestr, Administracja (Moduł MK_7; Dostęp do informacji publicznej) Wymagania wstępne : Przed rozpoczęciem zajęć student powinien potrafić obsługiwać komputer: sprawnie posługiwać się pakietem MS Office, przeszukiwać zasoby internetu, potrafi kopiować teksty, założyć konto mailowe, przesyłać załączniki. Liczba godzin i zajęć dydaktycznych : ćwiczenia 8 godz., Metody dydaktyczne : ćwiczeniowo - praktyczna (wyszukiwanie konkretnych aktów prawnych, orzeczeń, wzorów, komentarzy, itp. niezbędnych w pracy urzędnika państwowego). Punkty ECTS : 2 Bilans nakładu pracy studenta : udział w ćwiczeniach (8 godz.), przygotowanie do testu (4 godz.) Wskaźniki ilościowe : nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 8 godz., 1,5 ECTS; nakład pracy studenta związany z samodzielna pracą - 4 godz., 0,5 ECTS. Ćwiczenia : 1. Wprowadzenie do problematyki tworzenia i funkcjonowania systemów informacji prawnej jako narzędzi wspomagających pracę studentów, prawników, sędziów oraz administrację publiczną. 2. Rodzaje baz danych: a) z tekstami aktów prawnych, b) z projektami aktów prawnych, c) z orzeczeniami, d) z piśmiennictwem prawniczym (czasopisma prawnicze, tezy z piśmiennictwa, komentarze i monografie, bibliografie) 3. Omówienie Internetowego Systemu Aktów Prawnych Sejmu RP (http://isap.sejm.gov.pl/), 4. Spójność systemu polskiego prawa i prawidłowy przebieg procesu legislacyjnego. a) Działalność Rządowego Centrum Legislacji www.rcl.gov.pl b) zawartość dokumentów udostępnianych na stronie dziennikiurzedowe.pl 5. Prace Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej, przebieg procesu legislacyjnego - bazy wiedzy (sejm.gov.pl) 6. Prezentacja systemu informacji prawnej LEX dostępnego przez serwer Wydziału Prawa, (http://www.student.lex.pl/) 7. Prezentacja systemu informacji prawnej LEGALIS dostępnego przez serwer Wydziału Prawa, (http://www.student.legalis.pl/) 8. Źródła poznania orzeczeń (urzędowe zbiory oraz elektroniczne bazy): a) Sądu Najwyższego (http://www.sn.pl/SitePages/Strona_startowa.aspx) b) Trybunału Konstytucyjnego (http://otk.trybunal.gov.pl/orzeczenia/) c) sądów administracyjnych (http://orzeczenia.nsa.gov.pl/cbo/query) d) sądów apelacyjnych (http://orzeczenia.waw.sa.gov.pl/ ) e) Trybunału Sprawiedliwości UE (http://curia.europa.eu/juris/recherche.jsf?language=pl) f) Europejskiego Trybunału Praw Człowieka (http://www.echr.coe.int/echr/en/hudoc ) 9. Rejestry publiczne prowadzone w formie elektronicznej (wybór) ( http://bip.ms.gov.pl/pl/rejestry-i-ewidencje) a) Krajowy Rejestr Sądowy b) Krajowy Rejestr Karny c) Rejestr Zastawów d) Nowa księga wieczysta e) Lista sądów powszechnych f) Tłumacze przysięgli g) Lista komorników sądowych h) Lista osób posiadających licencję syndyka 10. Dostęp do aktów prawnych Unii Europejskiej (http://eur-lex.europa.eu/pl/index.htm ) 11. Procesy informatyzacji administracji publicznej w Polsce – projekt informatyczny Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej ePUAP – kanał udostępniania usług publicznych przez organy administracji publicznej dla obywateli, podmiotów gospodarczych (http://epuap.gov.pl/wps/portal/)
|
W cyklu 2024:
Profil studiów : ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy;Moduł M_K7:Dostęp do informacji publicznej Dziedzina i dyscyplina nauki : Nauki Prawne, Nauka o administracji Rok studiów/ semestr : 1 rok II st./ 1 semestr, Administracja (Moduł MK_7; Dostęp do informacji publicznej) Wymagania wstępne : Przed rozpoczęciem zajęć student powinien potrafić obsługiwać komputer: sprawnie posługiwać się pakietem MS Office, przeszukiwać zasoby internetu, potrafi kopiować teksty, założyć konto mailowe, przesyłać załączniki. Liczba godzin i zajęć dydaktycznych : ćwiczenia 8 godz., Metody dydaktyczne : ćwiczeniowo - praktyczna (wyszukiwanie konkretnych aktów prawnych, orzeczeń, wzorów, komentarzy, itp. niezbędnych w pracy urzędnika państwowego). Punkty ECTS : 2 Bilans nakładu pracy studenta : udział w ćwiczeniach (8 godz.), przygotowanie do testu (4 godz.) Wskaźniki ilościowe : nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 8 godz., 1,5 ECTS; nakład pracy studenta związany z samodzielna pracą - 4 godz., 0,5 ECTS. Ćwiczenia : 1. Wprowadzenie do problematyki tworzenia i funkcjonowania systemów informacji prawnej jako narzędzi wspomagających pracę studentów, prawników, sędziów oraz administrację publiczną. 2. Rodzaje baz danych: a) z tekstami aktów prawnych, b) z projektami aktów prawnych, c) z orzeczeniami, d) z piśmiennictwem prawniczym (czasopisma prawnicze, tezy z piśmiennictwa, komentarze i monografie, bibliografie) 3. Omówienie Internetowego Systemu Aktów Prawnych Sejmu RP (http://isap.sejm.gov.pl/), 4. Spójność systemu polskiego prawa i prawidłowy przebieg procesu legislacyjnego. a) Działalność Rządowego Centrum Legislacji www.rcl.gov.pl b) zawartość dokumentów udostępnianych na stronie dziennikiurzedowe.pl 5. Prace Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej, przebieg procesu legislacyjnego - bazy wiedzy (sejm.gov.pl) 6. Prezentacja systemu informacji prawnej LEX dostępnego przez serwer Wydziału Prawa, (http://www.student.lex.pl/) 7. Prezentacja systemu informacji prawnej LEGALIS dostępnego przez serwer Wydziału Prawa, (http://www.student.legalis.pl/) 8. Źródła poznania orzeczeń (urzędowe zbiory oraz elektroniczne bazy): a) Sądu Najwyższego (http://www.sn.pl/SitePages/Strona_startowa.aspx) b) Trybunału Konstytucyjnego (http://otk.trybunal.gov.pl/orzeczenia/) c) sądów administracyjnych (http://orzeczenia.nsa.gov.pl/cbo/query) d) sądów apelacyjnych (http://orzeczenia.waw.sa.gov.pl/ ) e) Trybunału Sprawiedliwości UE (http://curia.europa.eu/juris/recherche.jsf?language=pl) f) Europejskiego Trybunału Praw Człowieka (http://www.echr.coe.int/echr/en/hudoc ) 9. Rejestry publiczne prowadzone w formie elektronicznej (wybór) ( http://bip.ms.gov.pl/pl/rejestry-i-ewidencje) a) Krajowy Rejestr Sądowy b) Krajowy Rejestr Karny c) Rejestr Zastawów d) Nowa księga wieczysta e) Lista sądów powszechnych f) Tłumacze przysięgli g) Lista komorników sądowych h) Lista osób posiadających licencję syndyka 10. Dostęp do aktów prawnych Unii Europejskiej (http://eur-lex.europa.eu/pl/index.htm ) 11. Procesy informatyzacji administracji publicznej w Polsce – projekt informatyczny Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej ePUAP – kanał udostępniania usług publicznych przez organy administracji publicznej dla obywateli, podmiotów gospodarczych (http://epuap.gov.pl/wps/portal/)
|