Język angielski 370-AS2-1LJA
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów – stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy.
Dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo.
Rok studiów/sem. - rok I/sem. I.
Wymagania wstępne - znajomość języka obcego ogólnego na poziomie B2.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godzin lektoratu (w tym e-learning w zależności od lektora prowadzącego daną grupę).
Metody dydaktyczne – właściwe dla lektoratu (szerzej opisane w cz. B sylabusa), konsultacje.
Punkty ECTS - 3.
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 30 godz. (w tym e-learning w zależności od lektora prowadzącego daną grupę), przygotowanie do zajęć i egzaminu 25 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 20 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2,0 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1,0 pkt ECTS.
W cyklu 2022:
Profil studiów - ogólnoakademicki. |
W cyklu 2023:
Profil studiów - ogólnoakademicki. |
W cyklu 2024:
Profil studiów - ogólnoakademicki. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: mieszany: w sali i zdalnie w sali zdalnie | Ogólnie: w sali mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2022: mieszany: w sali i zdalnie w sali zdalnie | W cyklu 2023: zdalnie w sali mieszany: w sali i zdalnie |
Efekty kształcenia
KA7_UK3: absolwent potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz zna terminologię prawniczą.
KA7_UK1: absolwent potrafi komunikować się na tematy związane z prawem administracyjnym ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców.
KA7_WG2: absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu zasady, instrumenty i terminologię nauk prawnych, w szczególności w obszarze prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego)
KA7_KR1: absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej, w tym: −rozwijania dorobku zawodu urzędnika, funkcjonariusza publicznego, −podtrzymywania etosu zawodu urzędnika, funkcjonariusza publicznego, −przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej urzędnika, funkcjonariusza publicznego oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad.
Kryteria oceniania
1. Regularna obecność na zajęciach – bez usprawiedliwienia można opuścić 2 zajęcia w semestrze
2. Aktywność na zajęciach.
3. Praca własna studenta:
- przygotowanie do zajęć i prac/zadań sprawdzających opanowanie realizowanego materiału,
- opracowanie językowe wybranego przez siebie artykułu o tematyce związanej z kierunkiem studiów i własnymi zainteresowaniami oraz przedstawienie ustnej prezentacji tego artykułu i przeprowadzenie dyskusji z grupą i lektorem na temat artykułu.
4. Zaliczenie na minimum 51% modułów e-learningowych (jeżeli lektor prowadzący wykorzystuje tę formę nauczania).
5. Zaliczenie na minimum 51% pisemnego testu sprawdzającego opanowanie słownictwa z omawianych w trakcie lektoratu artykułów / prezentacji / podcastów /filmów video itp. Ocena z pisemnego testu zaliczeniowego stanowi 50% oceny z egzaminu.
Kryteria oceniania powyższych aktywności/zadań/prac wg skali procentowej przyjętej w SPNJO:
ocena bdb: 91-100%
ocena db+: 81-90%
ocena db: 71-80%
ocena dst+: 61-70%
ocena dst: 51-60%
ocena ndst: poniżej 51%
Lektorat kończy się egzaminem ustnym. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń. Egzamin ustny polega na ustnej wypowiedzi na jeden z ośmiu tematów opracowanych na podstawie tekstów specjalistycznych omówionych na zajęciach oraz na interakcji z egzaminatorem oraz ewentualnie (do decyzji lektora prowadzącego grupę) przedstawieniu ustnego raportu/prezentacji z opracowanego samodzielnie artykułu związanego z profilem studiów i indywidualnymi zainteresowaniami studenta.
Studenta obowiązuje znajomość treści oraz słownictwa zawartego w tekstach omówionych na zajęciach. Oprócz poprawności i płynności językowej, ocenie podlega umiejętność przedstawienia zagadnienia w sposób spójny i logiczny, prowadzenia dyskusji, wyrażenia opinii na dany temat i jej uzasadnienia, udzielania odpowiedzi na zadane pytania, oraz znajomość słownictwa specjalistycznego.
W zależności od sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia egzaminu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Egzamin ustny przeprowadzony zdalnie w czasie rzeczywistym na platformie eduPortal.
Literatura
Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2012
Evans V. Dooley J. Smith D.J , Career Paths: Law, Express Publishing, 2011
Sierocka, H., Legal English, Niezbędnik Przyszłego Prawnika, Białystok, 2011
Cyganik, M. Legal English Basics, Warszawa, 2018, Wydawnictwo C.H.Beck
Brown G., Rice S., Professional English in Use. Law, CUP, 2007
Chazal E. & McCarter S., Oxford EAP. A course in English for Academic Purposes. OUP, 2012.
zasoby internetowe:
www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers)
www.forum-network.org
www.linguahouse.com
www. quizlet.com
www.myenglishpages.com
www.esljokes.net
www.britishcouncil.org
www.learn-english-today.com/lessons
www.ted.com
serwisy informacyjne:
www.bbcworld.com, www.euronews.net,www.cnn.com, www.theguardian.com,www.bbc.co.uk
W cyklu 2022:
Evans V. Dooley J. Smith D.J , Career Paths: Law, Express Publishing, 2011 |
W cyklu 2023:
Evans V. Dooley J. Smith D.J , Career Paths: Law, Express Publishing, 2011 |
W cyklu 2024:
Evans V. Dooley J. Smith D.J , Career Paths: Law, Express Publishing, 2011 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: