Metodologia pozyskiwania grantów 370-AS2-2MPG
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów – stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu – obowiązkowy.
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów/sem. - rok II /sem. IV.
Wymagania wstępne - brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 20 godzin konwersatorium.
Metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna,
prezentacje multimedialne, metoda projektów, metoda przypadków, konsultacje.
Punkty ECTS – 3.
Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 20 godz. przygotowanie do zajęć i egzaminu 37,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15,5 godz., egzamin 2 godz.
Razem: 75 godz., co odpowiada 3 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godzin, co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
KA7_WK1 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej.
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
KA7_UO1 - kierować pracą zespołu.
KA7_UO2 - współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
KA7_KO3 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Kryteria oceniania
Warunkiem dopuszczenia do końcowego egzaminu z konwersatorium jest nieprzekroczenie limitu jednej nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta (z jakiejkolwiek przyczyny) więcej niż jednych zajęć, jest on zobowiązany do odrobienia nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze lub pisemną drogą mailową z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach. Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest przygotowanie w grupie projektu zgodnie z instrukcjami prowadzącego
Egzamin pisemny polegający na przygotowaniu projektu zgodnie z instrukcjami prowadzącego.
Ocena zależna od poziomu przedstawionego projektu końcowego. Skala ocen od 2 do 5.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Tkaczyński J., W., Świstak M., Sztorc E., „Projekty europejskie”, Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2011;
2. A. Szymańska, Jak przygotować dobry wniosek czyli jak skutecznie pozyskiwać fundusze unijne 2007-2013, Warszawa 2008;
3. A. Szymańska, Fundusze Unijne i Europejskie 2007-2013, czyli jak nie oszaleć w drodze po środki pomocowe z UE, Gliwice 2006;
Literatura uzupełniająca:
1. Szymańska A., „Fundusze UE 2007-2013 dla mikro, małych i średnich firm”, Wydawnictwo PLACET, Warszawa 2008;
2. Świerszcz K., „Skuteczny biznesplan a fundusze europejskie”, Wydawnictwo: Wrocławskie Wydawnictwo Naukowe ALTA 2, Wrocław 2010.
W cyklu 2022:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: