Negocjacje i mediacja w administracji 370-AS2-2NMA
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów – stacjonarne
Rodzaj przedmiotu – obowiązkowy
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki o polityce i administracji
Rok studiów II/sem. IV
Wymagania wstępne - brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 godzin konwersatorium
Metody dydaktyczne – konwersatorium, konsultacje
Punkty ECTS – 4
Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 30 godz. konwersatorium, egzamin 2 godziny, przygotowanie do zajęć i egzaminu 50 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 18 godz. Razem: 100 godzin, co odpowiada 4 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe – np. nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2,0 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godz., co odpowiada 2,0 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent zna i rozumie:
1. uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) KA7_WG3,
2. główne tendencje rozwojowe prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego)
KA7_WG5,
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
3. wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez:
– dobór oraz stosowanie właściwych metod wykładni prawa administracyjnego i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, KA7_UK2,
KOMPETENCJE, absolwent jest gotów do:
4. uznawania znaczenia nabytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej,
KA7_KK2
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu:
Konwersatorium: tradycyjny wykład kursowy z elementami konwersatorium z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych i interaktywnych metod nauczania.
Udział oceny z danej formy zajęć w ocenie końcowej z przedmiotu: konwersatorium 100 %
Formy zaliczenia przedmiotu :
Egzamin końcowy - egzamin pisemny w formie odpowiedzi na pytania opisowe.
W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia egzaminu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Przewiduje się przeprowadzenie egzaminu zerowego, wg. preferencji studentów.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Ch.W. Moore, Mediacje – praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, wyd.3 Warszawa 2016.
2. Z. Kmieciak, Mediacja i koncyliacja w prawie administracyjnym, Kraków 2004.
3. M. Tabernacka, Negocjacje i mediacje w sferze publicznej, wyd. 2, Warszawa 2018.
4. A. Jakubiak – Mirończuk, Alternatywne, a sądowe rozstrzyganie sporów sądowych, Warszawa 2008.
Literatura fakultatywna:
1. R. Morek, Mediacja i arbitraż (art. 1831-18315, 1154-1217 KPC), Komentarz, Warszawa 2006.
2. N. Doherty, M.Guyer, Mediacja i rozwiązywanie konfliktów w pracy, Warszawa 2010r.
3. E. Gmurzyńska, R. Morek (red.), Mediacje. Teoria i praktyka, wyd. 3 Warszawa 2018.
4. E. Gmurzyńska, Rola prawników w alternatywnych metodach rozwiązywania sporów, Warszawa 2014.
5. A. Kalisz, A. Zienkiewicz, Mediacja sądowa i pozasądowa. Zarys wykładu, wyd. 2 Warszawa 2014.
6. J. Czapska, M. Szeląg-Dylewski (red.), Mediacje w prawie, Kraków 2014.
7. P. Malinowski, H. Duszka-Jakimko, A. Suchorska (red.), Wokół praktycznych i teoretycznych aspektów mediacji, Kraków 2015.
8. M. Myślińska, Mediator w polskim porządku prawnym, Warszawa 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: