Język angielski cz. II 370-KN1-2LJA
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia
Rok studiów: II ( semestr I i II )
wymagania wstępne:
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR
Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 45 godzin, w tym 23 godz. zajęć w sali oraz 22 godz. zajęć zdalnych
Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda heurystyczna, metoda problemowa, praca w grupie, metoda pokazu w ramach pracy asynchronicznej
Punkty ECTS: 3
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- udział w zajęciach - 45 godz. (w tym liczba godzin realizowanych zdalnie: 22 godziny)
- przygotowanie do zajęć i zaliczenia - 20 godzin,
- udział w konsultacjach -10 godzin,
Razem 75 godzin, co odpowiada 3 pkt. ECTS.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 62,5 godziny, co odpowiada 2,5 ECTS.
Nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 12,5 godz., co odpowiada 0,5 ECTS.
Nakład pracy studenta w zajęciach o charakterze praktycznym: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt. ECTS.
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć Liczba godzin: 60 (2x30 godz.) Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia w sali 50%, e-learning 50% Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych, wypowiedzi pisemnych, ustnych oraz na podstawie prezentacji z wybranej dziedziny nauk. Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach (ćwiczeniach) 60 godzin Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów i in.)20 godziny Przygotowanie do kolokwium/testu kontrolnego 18 godzin przygotowanie eseju/pracy pisemnej 12 godzin Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 8 godzin Przygotowanie do zaliczenia 14 godzin Zaliczenie 4 godziny odpowiada: 4pkt ECTS Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 64 godzin odpowiada: 2,5 pkt ECTS o charakterze praktycznym: 76 godzin odpowiada: 2,5 pkt ECTS |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda heurystyczna, metoda problemowa, praca w grupie, metoda pokazu w ramach pracy asynchronicznej Punkty ECTS: 3 |
W cyklu 2024:
Profil studiów: ogólnoakademicki Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda heurystyczna, metoda problemowa, praca w grupie, metoda pokazu w ramach pracy asynchronicznej Punkty ECTS: 3 |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: w sali zdalnie | Ogólnie: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2022: w sali zdalnie | W cyklu 2023: w sali zdalnie |
Efekty kształcenia
WIEDZA
KP6-_WK3 absolwent zna i rozumie powiązania kryminologii z innymi dziedzinami i dyscyplinami nauki
UMIEJĘTNOŚCI
KP6_UK5 absolwent potrafi komunikować się z użyciem terminologii
specjalistycznej, w tym redagować opracowania pisemne lub przygotowywać wystąpienia ustne z zakresu przedmiotów studiowanego kierunku
KP6_UK6 absolwent potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
KP6_UU1 absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie
KP6_UU2 absolwent potrafi samodzielnie uzupełniać nabytą wiedzę i umiejętności ,a także rozwijać je interdyscyplinarnie
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena aktywności w trakcie zajęć; ocena efektów pracy zespołowej, ocena zadań e-learningowych, ,zaliczenie pisemne.
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach (dopuszczalne jest 1 nieobecności w semestrze bez obowiązku odpracowania), przygotowanie do zajęć i aktywność na zajęciach. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie w terminie testów z e-learningu na co najmniej 50%, zagadnienia z e-learningu są sprawdzane na testach kontrolnych lub egzaminach ustnych, zaliczenie pisemne na ocenę minimum dostateczną (51%) testu semestralnego po I semestrze.
Egzamin pisemny i ustny- w formie prezentacji w trakcie I i II semestru.
skala ocen:
100% - 91% - bardzo dobry (5.0)
90% - 81% - dobry plus (4.5)
80% - 71% - dobry (4.0)
70% - 61% - dostateczny plus (3.5)
60% - 51% - dostateczny (3.0)
W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega si e możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego przy użyciu komunikacji elektronicznej, także w formie testu na internetowej platformie edukacyjnej.
Literatura
bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego:
www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers)
www.linguahouse.com
www.ted.talks.com
czasopisma i gazety: „Newsweek”, „The Guardian”,
Literatura podstawowa - zagadnienia specjalistyczne:
Legal English: Niezbędnik Przyszłego Prawnika; Sierocka H.; Beck; 2014
Introduction to International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2011
International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2011
Career Paths: Law, Taylor J., Zeter J., Express Publishing, 2011
Career Paths: Police ,Taylor J.,Zeter J., Express Publishing ,2011
Career Paths:Personnel Security,Evans V.,Express Publishing,2011
The Lawyer's English Language Coursebook (Second Edition); Mason C., Atkins R.; Global Legal English, 2014
English for Legal Professionals; Frost A.; Oxford; 2009
Test Your Professional English: Law; Brieger N.; Penguin English Guides, 2002
Key Legal Words, Kossakowska-Pisarek S., Niepytalska B.; WSP i Z. Koźmiński, 2004
W cyklu 2022:
bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) czasopisma i gazety: „Newsweek”, „The Guardian”, Literatura podstawowa - zagadnienia specjalistyczne: Introduction to International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2011 International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2011 Career Paths: Law, Taylor J., Zeter J., Express Publishing, 2011 Career Paths: Police ,Taylor J.,Zeter J., Express Publishing ,2011 Career Paths:Personnel Security,Evans V.,Express Publishing,2011 The Lawyer's English Language Coursebook (Second Edition); Mason C., Atkins R.; Global Legal English, 2014 English for Legal Professionals; Frost A.; Oxford; 2009 Test Your Professional English: Law; Brieger N.; Penguin English Guides, 2002 Key Legal Words, Kossakowska-Pisarek S., Niepytalska B.; WSP i Z. Koźmiński, 2004 Professional English in Use: Law; Brown G. D., Rice S.; Cambridge; 2007 Academic Vocabulary in Use; McCarthy M., O'Dell F.; Cambridge University Press; 2008 A course in English for Academic Purposes; De Chazal E., McCarter S., Rogers L., Moore J.; Oxford EAP; 2012 |
W cyklu 2023:
bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) czasopisma i gazety: „Newsweek”, „The Guardian”, Literatura podstawowa - zagadnienia specjalistyczne: Introduction to International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2011 International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2011 Career Paths: Law, Taylor J., Zeter J., Express Publishing, 2011 Career Paths: Police ,Taylor J.,Zeter J., Express Publishing ,2011 Career Paths:Personnel Security,Evans V.,Express Publishing,2011 The Lawyer's English Language Coursebook (Second Edition); Mason C., Atkins R.; Global Legal English, 2014 English for Legal Professionals; Frost A.; Oxford; 2009 Test Your Professional English: Law; Brieger N.; Penguin English Guides, 2002 Key Legal Words, Kossakowska-Pisarek S., Niepytalska B.; WSP i Z. Koźmiński, 2004 Professional English in Use: Law; Brown G. D., Rice S.; Cambridge; 2007 Academic Vocabulary in Use; McCarthy M., O'Dell F.; Cambridge University Press; 2008 A course in English for Academic Purposes; De Chazal E., McCarter S., Rogers L., Moore J.; Oxford EAP; 2012 |
W cyklu 2024:
bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) czasopisma i gazety: „Newsweek”, „The Guardian”, Literatura podstawowa - zagadnienia specjalistyczne: Introduction to International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2011 International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2011 Career Paths: Law, Taylor J., Zeter J., Express Publishing, 2011 Career Paths: Police ,Taylor J.,Zeter J., Express Publishing ,2011 Career Paths:Personnel Security,Evans V.,Express Publishing,2011 The Lawyer's English Language Coursebook (Second Edition); Mason C., Atkins R.; Global Legal English, 2014 English for Legal Professionals; Frost A.; Oxford; 2009 Test Your Professional English: Law; Brieger N.; Penguin English Guides, 2002 Key Legal Words, Kossakowska-Pisarek S., Niepytalska B.; WSP i Z. Koźmiński, 2004 Professional English in Use: Law; Brown G. D., Rice S.; Cambridge; 2007 Academic Vocabulary in Use; McCarthy M., O'Dell F.; Cambridge University Press; 2008 A course in English for Academic Purposes; De Chazal E., McCarter S., Rogers L., Moore J.; Oxford EAP; 2012 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: