Język angielski 370-KN2-1LJA
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo
Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia
Rok studiów: I ( semestr I )
wymagania wstępne:
Studia 2go stopnia: student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR
Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 15 godz. zajęć w sali oraz 9 godz. zajęć zdalnych synchronicznych i 6 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda heurystyczna, metoda problemowa, praca w grupie, metoda pokazu w ramach pracy asynchronicznej
Punkty ECTS: 2
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
liczba godzin realizowanych zdalnie : 15
liczba godzin samodzielnej pracy studenta: 12,5
wymagana liczba godzin z bezpośrednim udziałem nauczyciela: 37,5
minimalna liczba konsultacji w semestrze: 13,5
liczba godzin egzaminu: 2
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne, egzamin) ECTS 1,5 (37,5 godzin)
samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia, zajęcia zdalne asynchroniczne) ECTS 0,5 (12,5 godzin)
Nakład Pracy studenta w zajęciach o charakterze praktycznym 50 godzin co odpowiada 2 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Umiejętności
Absolwent potrafi
KP7_UK4 posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz specjalistyczną terminologią
KP7_UU2 Absolwent potrafi samodzielnie uzupełniać wiedzę i umiejętności w aspekcie interdyscyplinarnym
KP7_UU1 Absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie.
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena aktywności w trakcie zajęć; ocena efektów pracy zespołowej, ocena zadań e-learningowych, egzamin ustny.
Kryteria oceniania
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu oraz przystąpienia do egzaminu:
1. Regularna obecność na zajęciach – bez usprawiedliwienia można opuścić 1 zajęcia w semestrze
2. Aktywność na zajęciach.
3. Praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, praca nad projektami/prezentacjami).
4. Wykonanie zadań e-learningowych na minimum 51%.
Lektorat kończy się egzaminem ustnym. Egzamin ustny polega na ustnej wypowiedzi na jeden z ośmiu tematów opracowanych na podstawie tekstów specjalistycznych omówionych na zajęciach oraz na interakcji z egzaminatorem, a także przedstawieniu ustnego raportu z opracowanego samodzielnie artykułu związanego z profilem studiów i indywidualnymi zainteresowaniami studenta.
Studenta obowiązuje znajomość treści oraz słownictwa zawartego w tekstach.
Oprócz poprawności i płynności językowej, ocenie podlega umiejętność przedstawienia zagadnienia w sposób spójny i logiczny, prowadzenia dyskusji, wyrażenia opinii na dany temat i jej uzasadnienia, udzielania odpowiedzi na zadane pytania, oraz znajomość słownictwa specjalistycznego.
Uwaga: W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach (więcej niż 1 w semestrze) student zobowiązany jest do zaliczenia podczas konsultacji lektora materiału zrealizowanego na opuszczonych zajęciach oraz dodatkowo do ustnego streszczenia artykułu o tematyce kierunkowej (jedna strona formatu A4 za każdą nadplanową nieusprawiedliwioną nieobecność).
Do uzyskania zaliczenia niezbędna jest obecność na min. 50% zajęć, nie wliczając nieobecności usprawiedliwionych (względy medyczne lub uzasadnione sytuacje losowe).
Egzamin ustny z uwzględnieniem wykonania zadań w formie zdalnej.
W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
Literatura podstawowa:
Keynote TEDTalks upper intermediate, Helen Stephenson, Lewis Lansford, Paul Dummett, National Geographic Learning, CENGAGE Learning, 2015;
Career Paths Police, John Taylor, Stephen Peltier, Express Publishing, 2011;
Introduction to international Legal English, Amy Krois-Lindner, Matt Firth and TransLegal, CUP, 2008
Literatura uzupełniająca:
Autorskie materiały do zajęć przygotowywane w oparciu o różne źródła internetowe, m.in. www.linguahouse.com, www.onestoenglish.com, www.ted.com, www.bbc.com, www.prospects.ac.uk, www.westminster.ac.uk, www.youtube.com i inne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: