Podstawy socjologii 370-PS5-1PDS
Profil studiów - ogólnoakademicki
Forma studiów - stacjonarne
Rodzaj przedmiotu - fakultatywny
Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne
Rok studiów/semestr - rok I/ semestr II
Wymagania wstępne - brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godz. konwersatorium
Metody dydaktyczne - konwersatorium, dyskusja; konsultacje
Punkty ECTS - 3
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w zajęciach - 15 godz.
przygotowanie do zajęć - 37,5 godz.;
udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 22,5 godz.;
Razem: 75 godz., co odpowiada 3 pkt ECTS
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS;
nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela - 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS.
W cyklu 2022:
Profil studiów - ogólnoakademicki |
W cyklu 2023:
Profil studiów - ogólnoakademicki |
W cyklu 2024:
Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Kod przedmiotu 370-PS5-1PDS Język przedmiotu język polski Rodzaj przedmiotu przedmiot do wyboru Rok studiów /semestr I rok studiów; semestr letni Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauk prawnych (2,25 pkt ECTS) i dyscyplina nauk socjologicznych (0,75 pkt ECTS) Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin wykładu prowadzonych w formie konwersatoriów Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny; konsultacje Punkty ECTS: 3 punkty ECTS Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach 15 godz., przygotowanie do zajęć i zaliczenia 37,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 21,5 godz., zaliczenie 1 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godziny, co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godziny, co odpowiada 1,5 pkt ECTS. Łącznie - 3 pkt. ECTS |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza, absolwent:
- ma pogłębioną wiedzę z zakresu innych dziedzin prawa i wybranych zagadnień z innych nauk społecznych (KP7_WG5);
Umiejętności, absolwent:
- dostrzega związki między zjawiskami prawnymi, a innymi zjawiskami kulturowymi i społecznymi (KP7_UU2);
Kompetencje społeczne, absolwent:
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (KP7_KO1);
- potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny (KP7_KK2).
Kryteria oceniania
Zaliczenie zajęć następuje na podstawie przygotowania prezentacji multimedialnej na określony temat - praca w grupach, po której prowadzona jest dyskusja. Wpływ na ocenę końcową ma także obecność i aktywność na zajęciach.
Literatura
1. J. Turner, Socjologia. Podstawowe pojęcia i ich zastosowanie, Poznań 1994.
2. N. Goodman, Wstęp do socjologii, Poznań 1997.
3. Z. Ziembiński, Elementy socjologii, Poznań 1994.
4. P. Sztompka, Socjologia. Analiza społeczeństwa, Kraków 2012.
5. B. Szacka, Wprowadzenie do socjologii, Warszawa 2003.
6. F. Znaniecki, Socjologia wychowania, Warszawa 2001.
7. E. Lisowska, Równouprawnienie kobiet i mężczyzn w społeczeństwie, Warszawa 2008.
8. C. M. Renzetti, D. Curran, Kobiety, mężczyźni i społeczeństwo, Warszawa 2005.
9. A. Giddens, Socjologia, Warszawa 2007.
10. E. Kramkowska, Człowiek stary jako ofiara przemocy w rodzinie, Gdańsk 2016.
W cyklu 2024:
1. J. Turner, Socjologia. Podstawowe pojęcia i ich zastosowanie, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka 1994. 2. N. Goodman, Wstęp do socjologii, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka 1997. 3. Z. Ziembiński, Elementy socjologii, Poznań: Wydawnictwo: Ars Boni et Aequi 1994 4. P.Sztompka, Socjologia. Analiza społeczeństwa, Kraków: Wydawnictwo ZNAK 2012 5. B. Szacka, Wprowadzenie do socjologii, Warszawa: Oficyna Naukowa 2003 6. F. Znaniecki, Socjologia wychowania, Warszawa 2001 7. E. Lisowska, Równouprawnienie kobiet i mężczyzn w społeczeństwie, Szkoła Główna Handlowa, Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2008. 8. C. M. Renzetti, D. Curran, Kobiety, mężczyźni i społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005 9. A. Giddens, Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007 10. E. Kramkowska, Człowiek stary jako ofiara przemocy w rodzinie, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk 2016 |
Uwagi
W cyklu 2024:
Podczas konwersatoriów osoba je prowadząca omawia przygotowane treści z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, wykorzystuje filmy i prowadzi dyskusję. Podstawą uzyskania oceny pozytywnej z przedmiotu jest pisemne zaliczenie testu kończącego przedmiot i sprawdzającego znajomość omawianych treści - forma zaliczenia: test wielokrotnego wyboru. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: