Etyka 370-PS5-2ETY
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - fakultatywny.
Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki humanistyczne / filozofia.
Rok studiów/sem. - rok II/sem. 3.
Wymagania wstępne - brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin konwersatorium, w tym 7 godz. e-learningu.
Metody dydaktyczne - Tradycyjny wykład, połączony z dyskusją moderowaną na wskazany temat, konsultacje.
Punkty ECTS - 3.
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 15 godz. konwersatorium, wtym 7 godz. w formie e-learning, przygotowanie do zajęć 37,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 27,5 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS.
W cyklu 2022:
Profil studiów - ogólnoakademicki. |
W cyklu 2023:
Profil studiów - ogólnoakademicki. |
W cyklu 2024:
Profil studiów - ogólnoakademicki. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (lista przedmiotów)
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA - absolwent:
- ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk prawnych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk - KA7_WG1;
- zna i rozumie podstawową terminologię prawniczą - KA7_WK2.
UMIEJĘTNOŚCI - absolwent potrafi:
- wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów prawnych, spraw niejednoznacznych interpretacyjnie; potrafi wskazać możliwe rozwiązania, z zachowaniem norm etycznych - KA7_UW4.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE - absolwent jest gotów do:
- prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu - KA7_KR2.
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia zajęć:
- zasady dopuszczenia do zaliczenia - udział w zajęciach
- metoda oceniania - ocena na podstawie zaliczenia pisemnego lub ustnego w formie odpowiedzi na pytania opisowe z podanej wcześniej listy zagadnień zaliczeniowych, z uwzględnieniem wykonania zadań w e-learningu - w terminach wyznaczonych zgodnie z harmonogramem sesji egzaminacyjnej w I i II terminie. Skala ocen od 2 do 5. Dodatkową formą jest uwzględnienie aktywności na konwersatorium, którą jest merytoryczny udział w dyskusjach moderowanych w trakcie zajęć.
Literatura
Ossowska M., Normy moralne. Próba systematyzacji, Warszawa 1985
Bauman Z., Szanse etyki w zglobalizowanym świecie, Kraków 2007
Cathcart T., Dylemat wagonika. Czy zrzuciłbyś grubego faceta z kładki? Zagadka filozoficzna,Warszawa 2014
Szyszkowska M., Etyka, Białystok 2010
Problemy etyki. Wybór tekstów, Bydgoszcz 1993
Środa M., Etyka dla myślących, Warszawa 2011
Saja K., Etyka normatywna. Między konsekwencjalizmem a deontologią, Kraków 2015
Pietrzykowski T., Etyczne problemy prawa, Warszawa 2011
Stelmach J., Brożek B., Soniewicka M., Załuski W., Paradoksy bioetyki prawniczej, Warszawa 2010
Bunikowski D., Podstawowe kontrowersje dotyczące ingerencji prawa w sferę moralności, Toruń 2010
O wartościach, normach i problemach moralnych, Warszawa 1994
Breczko A., Prawo i moralność w teorii i praktyce. Wczoraj i dziś, Białystok 2003
W cyklu 2022:
Wskazana w części A sylabusa. |
W cyklu 2023:
Wskazana w części A sylabusa. |
W cyklu 2024:
Wskazana w części A sylabusa. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: