Język angielski cz. III 370-PS5-2LJA3
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek Wydział Prawa UwB
Nazwa kierunku studiów prawo
Poziom kształcenia studia jednolite magisterskie
Profil studiów ogólnoakademicki
Forma studiów stacjonarne
Kod przedmiotu 370-PS5-2LJA3
Język przedmiotu j. obcy / polski
Rodzaj przedmiotu obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki dziedzina nauk humanistycznych, językoznawstwo
Rok studiów /semestr II rok / semestr zimowy
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów)
znajomość języka obcego ogólnego na poziomie B2
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć
30 godz. (w tym do 14 godz. e-learningu) – lektorat
Założenia i cele przedmiotu
Rozwinięcie umiejętności posługiwania się podstawową terminologią prawniczą w języku obcym oraz umiejętności wyszukiwania, rozumienia i analizy informacji z różnych źródeł związanych z dziedziną prawa w języku obcym, dalsze rozwijanie umiejętności rozumienia obcojęzycznych tekstów pisanych i mówionych oraz przygotowywania wystąpień ustnych i prac pisemnych, w tym przygotowanie studentów do funkcjonowania na rynku pracy pod kątem umiejętności językowych i komunikacyjnych.
Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu
Lektorat prowadzony jest w formie stacjonarnej oraz e-learningowej poprzez ćwiczenie wszystkich sprawności językowych (prezentacje ustne, prace pisemne, zadania rozwijające zasób słownictwa specjalistycznego w języku obcym, rozumienie autentycznych materiałów audiowizualnych oraz tekstów specjalistycznych).
Formy i warunki zaliczenia przedmiotu:
zaliczenie na ocenę na koniec semestru poprzez:
- aktywny udział w zajęciach
- regularne przygotowanie do zajęć
- przedłożenie prac pisemnych (np. streszczenia, listy formalne, itp.);
- przedstawienie prezentacji ustnej z uwzględnieniem treści i terminologii kierunkowej,
- zdanie na min. 51% testów kontrolnych
- wykonanie ma min. 51% zadań na platformie e-learningowej
Do uzyskania zaliczenia niezbędna jest obecność na min. 50% zajęć, nie wliczając nieobecności usprawiedliwionych (względy medyczne lub uzasadnione sytuacje losowe).
Punkty ECTS 3 pkt ECTS
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu),
przygotowanie do zajęć i zaliczenia 37,5 godz., udział w konsultacjach
związanych z zajęciami 22,5 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt
ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada
1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego
udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: mieszany: w sali i zdalnie w sali | Ogólnie: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2023: mieszany: w sali i zdalnie w sali |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się
1. Student zna i rozumie podstawową terminologię prawniczą KP7_WK2
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, testy kontrolne; prace pisemne; prezentacje ustne
2. Student zna język obcy na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego KP7_UK2
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, testy kontrolne; prace pisemne; prezentacje ustne; ocena aktywności w trakcie zajęć i przygotowania do zajęć
3. Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób KP7_K01
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, ocena aktywności w trakcie zajęć i przygotowania do zajęć, ocena efektów pracy zespołowej
4. Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role KP7_KR1
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, ocena efektów pracy zespołowej
Kryteria oceniania
Formy i warunki zaliczenia przedmiotu.
Zaliczenie na ocenę na koniec semestru zimowego poprzez:
- aktywny udział w zajęciach
- regularne przygotowanie do zajęć
- przedłożenie prac pisemnych (np. streszczenia, listy formalne, itp.)
- przedstawienie prezentacji z uwzględnieniem treści i terminologii kierunkowej
- zdanie na min. 51% testów kontrolnych
- zaliczenie na min. 51% modułów e-learningowych na platformie e-learningowej
- zaliczenie na min. 51% prac wysyłanych przez USOSmail
Obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 lub 2 nieobecności w semestrze bez konieczności odpracowania). W przypadku dodatkowej nieobecności na zajęciach, student zobowiązany jest do zaliczenia podczas konsultacji wszelkich zaległych prac i testów.
Literatura
Literatura podstawowa - zagadnienia specjalistyczne:
Legal English: niezbędnik przyszłego prawnika; Sierocka H.; Beck; 2014
The Lawyer's English Language Coursebook (Second Edition); Mason C., Atkins R.; Global Legal English, 2016
Legal English Basics; Cyganik M.; Beck, 2018
Practical English for Lawyers. Handbook. Język angielski dla prawników; Konieczna-Purchała A.; Beck; 2014
Introduction to International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2014
International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2011
Career Paths: Law, Taylor J., Zeter J., Express Publishing, 2011
Literatura uzupełniająca (zagadnienia specjalistyczne):
English for Legal Professionals; Frost A.; Oxford; 2009
Test Your Professional English: Law; Brieger N.; Penguin English Guides, 2002
Key Legal Words, Kossakowska-Pisarek S., Niepytalska B.; WSP i Z. Koźmiński, 2004
Professional English in Use: Law; Brown G. D., Rice S.; Cambridge; 2007
Prove Your Point. Sztuka argumentacji w języku angielskim; Kurtyka A., Wydawnictwo EGIS; 2006
Język angielski powtórka przed egzaminem opracowania tematyczne; Matasek M., wyd. Handybooks; 2006
Interaktywne repetytorium leksykalne; Olejnik D.; Wydawnictwo
LektorKlett; 2009
Academic Vocabulary in Use; McCarthy M., O'Dell F.; Cambridge University Press; 2008
A course in English for Academic Purposes; De Chazal E., McCarter S., Rogers L., Moore J.; Oxford EAP; 2012
Britain for Learners of English; O'Driscoll J.; Oxford; 2009
Absolute Legal English; Callanan H., Edwards L.; Delta Publishing; 2010
Market Leader Business Law; Smith T.; Longman; 2006
Legal English; McKay W.R., Charlton H.E.,; Pearson Longman, 2005
Literatura podstawowa (zagadnienia ogólne):
Keynote B2, Helen Stephenson, Lewis Lansford, Paul Dummett (Nowa Era 2015)
English File Upper-Intermediate (Third Edition), C.Oxenden, C.Latham-Koenig, OUP, 2014
English File Advanced (Third Edition), C.Oxenden, C.Latham-Koenig, J.Lambert, OUP, 2015
Literatura uzupełniająca (zagadnienia ogólne):
English Vocabulary in Use; Redman S.; Cambridge University Press; 2003
Test Your English Vocabulary in Use; Redman S.; Gairns R., Cambridge University Press; 2003
First Certificate Language Practice; Vince M.; Macmillan; 2003
Networking in English; Barret B., Sharma P.; Macmillan; 2010
Destination B2; Mann M., Taylore-Knowles S.; Macmillan; 2006
Picture. Intercultural Communication in Europe. A Rough Guide; Libertas Publishing; 2005
Speakout advanced, Clare A., Wilson JJ, Pearson Longman, 2012
Life upper-intermediate; Dummett P., Hughes J., Stephenson H.; HEINLE CENGAGE Learning; 2012
bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego:
www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers)
www.oup.com/elt (Oxford University Press)
www.pearsonelt.com (Pearson Longman)
quizlet.com, itp.
czasopisma i gazety: „Newsweek”, „The Guardian”, itp.
serwisy informacyjne:
www.bbcworld.com, www.euronews.net, www.ted.com, itp.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: