Victimology 370-PS5-4ERABS
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - fakultatywny.
Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne.
Rok studiów/sem. - rok IV/sem. VII.
Wymagania wstępne - brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin wykładu, w tym 7 godz. w trybie zdalnym asynchronicznym.
Metody dydaktyczne - wykład, wykład e-learningowy, konsultacje.
Punkty ECTS - 3.
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 8 godz., przygotowanie do zajęć i zaliczenia 37,5 godz. (w tym 7 godz. e-learningu),
udział w konsultacjach związanych z zajęciami 29,5 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godzin, co
odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5
pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent:
- ma pogłębioną wiedzę na temat zasad i instytucji z zakresu prawa karnego i wiktymologii – K_W03;
- zna i rozumie terminologię właściwą dla prawa karnego i wiktymologii – K_W08;
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent:
- potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać znaczenia określonych norm prawych oraz wzajemne relacje pomiędzy tymi normami w
ramach prawa karnego – K_U01;
- sprawnie porusza się w systemie polskiego prawa, wykorzystuje normy prawa karnego do samodzielnego rozwiązywania konkretnych
problemów; posiada rozszerzone umiejętności rozwiązywania skomplikowanych problemów praktycznych z zakresu prawa karnego -
K_U05;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent:
- potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny – K_K06
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne - test jednokrotnego wyboru złożony z 10 pytań testowych, do każdego pytania cztery odpowiedzi.
Przygotowanie czterech esejów po jednym do każdego modułu e-learningowego podnosi końcową ocenę z przedmiotu o pół stopnia.
W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
A. Karmen, Crime Victims. An Introduction to Victimology, Pacific Grove 1989.
H. Messmer, H.-U. Otto (eds.), Restorative Justice on Trial. Pitfalls and Potentials of Victim - Offender Mediation. International Research
Perpectives, Dordrecht - Boston - London 1992.
The European Forum for Victim-Offender Mediation and Restorative Justice (eds.), Victim - Offender Mediation in Europe. Making
Restorative Justice Work, Leuven 2000.
A. von Hirsch, J. V. Roberts, A. Bottoms, K. Roach, M. Schiff (eds.), Restorative Justice and Criminal Justice. Competing or Reconcilable
Paradigms?, Oxford – Portland 2003.
Polish Code of Criminal Procedure of 1997 and other selected legal act
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: