Przedmiot specjalizacyjny - Theory and Practice of Restorative Justice 370-PS5-5PSPEK
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - fakultatywny.
Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne.
Rok studiów/sem. - rok V/sem. IX.
Wymagania wstępne - brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin wykładu, w tym 6 godz. w formie zdalnej asynchronicznej.
Metody dydaktyczne - wykład, wykład e-learningowy, konsultacje.
Punkty ECTS - 3.
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 9 godz., przygotowanie do zajęć i zaliczenia 37,5 godz. (w tym 6 godz. w formie zdalnej asynchronicznej), udział w konsultacjach związanych z zajęciami 28,5 godz.
Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godzin, co
odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5
pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
specjalizacyjne
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent:
- ma pogłębioną wiedzę na temat zasad i instytucji z zakresu prawa karnego i sprawiedliwości naprawczej – K_W03;
- zna i rozumie terminologię właściwą dla prawa karnego i sprawiedliwości naprawczej – K_W08;
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent:
- potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać znaczenia określonych norm prawych oraz wzajemne relacje pomiędzy tymi normami w ramach prawa karnego – K_U01;
- sprawnie porusza się w systemie polskiego prawa, wykorzystuje normy prawa karnego do samodzielnego rozwiązywania konkretnych
problemów; posiada rozszerzone umiejętności rozwiązywania skomplikowanych problemów praktycznych z zakresu prawa karnego -
K_U05;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent:
- potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny – K_K06
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne, ocena aktywności na zajęciach e-learningowych
W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
C. Kulesza, Rola pokrzywdzonego w procesie karnym w świetle ustawodawstwa i praktyki wybranych krajów zachodnich, Białystok 1995.
H. Messmer, H.-U. Otto (red.), Restorative Justice on Trial. Pitfalls and Potentials of Victim - Offender Mediation. International Research Perpectives, Dordrecht - Boston - London 1992.
B. Galaway, J. Hudson, Restorative Justice: International Perspectives, Monsey – Amsterdam 1996.
The European Forum for Victim-Offender Mediation and Restorative Justice (red.), Victim - Offender Mediation in Europe. Making Restorative Justice Work, Leuven 2000.
A. Morris, G. Maxwell (red.), Restorative Justice for Juveniles. Conferencing, Mediation and Circles, Oxford – Portland 2001.
M. S. Umbreit, The Handbook of Victim Offender Mediation: An Essential Guide to Practice and Research, San Francisco 2001.
A. von Hirsch, J. V. Roberts, A. Bottoms, K. Roach, M. Schiff (red.), Restorative Justice and Criminal Justice. Competing or Reconcilable Paradigms?, Oxford – Portland 2003.
M. Płatek, M. Fajst (red.), Sprawiedliwość naprawcza. Idea. Teoria. Praktyka, Warszawa 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: