Przedmiot specjalizacyjny - Publiczne prawo konkurencji 370-PS5-5PSPRP
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - stacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - specjalizacyjny.
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne.
Rok studiów/sem. - rok V/sem. X.
Wymagania wstępne - brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin konwersatorium (w tym 7.5 godz. w sali oraz 7.5 godz. e-learningu).
Metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, konsultacje.
Punkty ECTS - 3.
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 15 godz. (w tym 7,5 godz. e-learningu), przygotowanie do zajęć i egzaminu 37,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 30 godz., egzamin 2 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godzin, co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W04 absolwent ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad i instytucji publicznego prawa konkurencji
K_W08 absolwent zna i rozumie terminologię właściwą dla publicznego prawa konkurencji
K_W09 absolwent zna system prawa polskiego, istniejące powiązania wewnątrz tego systemu oraz relacje i powiązania polskiego publicznego prawa konkurencji z prawem konkurencji Unii Europejskiej i z prawem
międzynarodowym
Umiejętności:
K_U01 absolwent potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać znaczenia określonych norm prawnych oraz wzajemne relacje pomiędzy tymi normami w ramach publicznego prawa konkurencji
K_U02 absolwent potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać znaczenia określonych norm prawnych oraz wzajemne relacje pomiędzy tymi normami w ujęciu interdyscyplinarnym
K_U03 absolwent umie wykorzystać wiedzę teoretyczną z publicznego prawa konkurencji
K_U11 absolwent dostrzega związki między zjawiskami prawnymi, a innymi zjawiskami kulturowymi i społecznymi
Kompetencje społeczne:
K_K07 absolwent potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny/ustny z uwzględnieniem wykonania zadań w e-learningu.
W zależności od obowiązujących regulacji zastrzega się możliwość przeprowadzenia egzaminu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
Ustawa z 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
C. Banasiński (red.), Polskie prawo antymonopolowe. Zarys wykładu, wyd. Wolters Kluwer 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: