Źródła prawa podatkowego 370-TN1-1ZPP
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina: nauki prawne
Rok studiów: I, semestr: I
Wymagania wstępne: -
Konwersatorium: 12 godz.(w tym: 4 godzin w formie zdalnej synchronicznej i 2 godziny w formie zdalnej asynchronicznej)
Metody dydaktyczne:
Konwersatorium prowadzone jest z użyciem prezentacji w programie PowerPoint, na podstawie której omawiane są poszczególne zagadnienia objęte jego zakresem. 50% zajęć prowadzonych jest stacjonarnie, a 50% zdalnie w formie e-learningu (konwersatorium w czasie rzeczywistym za pomocą platformy eduPortal oraz zadania e-learningowe).
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta: udział w konwersatorium 12 godz. (w tym: 4 godzin w formie zdalnej synchronicznej i 2 godziny w formie zdalnej asynchronicznej) , przygotowanie do zajęć i zaliczenia 35 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 5 godz.
Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 15 godzin, co odpowiada 0,6 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 35 godz., co odpowiada 1,4 pkt ECTS.
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Bilans nakładu pracy studenta: udział w konwersatorium 12 godz. (w tym: 4 godzin w formie zdalnej synchronicznej i 2 godziny w formie zdalnej asynchronicznej) , przygotowanie do zajęć i zaliczenia 35 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 5 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 15 godzin, co odpowiada 0,6 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 35 godz., co odpowiada 1,4 pkt ECTS. |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki Bilans nakładu pracy studenta: udział w konwersatorium 12 godz. (w tym: 4 godzin w formie zdalnej synchronicznej i 2 godziny w formie zdalnej asynchronicznej) , przygotowanie do zajęć i zaliczenia 35 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 5 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 15 godzin, co odpowiada 0,6 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 35 godz., co odpowiada 1,4 pkt ECTS. |
W cyklu 2024:
Profil studiów: ogólnoakademicki Bilans nakładu pracy studenta: udział w konwersatorium 12 godz. (w tym: 4 godzin w formie zdalnej synchronicznej i 2 godziny w formie zdalnej asynchronicznej) , przygotowanie do zajęć i zaliczenia 35 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 5 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 15 godzin, co odpowiada 0,6 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 35 godz., co odpowiada 1,4 pkt ECTS. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA6_UW1 – absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór źródeł z zakresu prawa podatkowego, gospodarczego i administracyjnego (aktów prawnych, dorobku doktryny i orzecznictwa organów i sądów) i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji.
KA6_UK1 – absolwent potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu prawa podatkowego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz prawa gospodarczego, powiązanej z funkcjonowaniem przedsiębiorców.
KA6_KK2 – absolwent jest gotów do uznawania znaczenia nabytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych z zakresu prawa związanego z obszarem podatków (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania podmiotów (organów i sądów) stosujących przepisy prawa podatkowego, a także z zakresu prawa gospodarczego.
Sposoby weryfikacji efektów uczenia się: zaliczenie końcowe; ocena aktywności w trakcie zajęć; ocena pracy indywidualnej.
Kryteria oceniania
Konwersatorium prowadzone jest z użyciem prezentacji w programie PowerPoint, na podstawie której omawiane są poszczególne zagadnienia objęte jego zakresem. 50% zajęć prowadzonych jest stacjonarnie, a 50% zdalnie w formie e-learningu (konwersatorium w czasie rzeczywistym za pomocą platformy eduPortal oraz zadania e-learningowe).
Podstawą do zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena z kolokwium pisemnego kończącego ćwiczenia - zaliczenie w formie pisemnej (test jednokrotnego wyboru składający się z 20 pytań).
11 pkt. - 12 pkt. - ocena: dostateczna
13 pkt. - 14 pkt. - ocena: dostateczna plus
15 pkt. - 16 pkt. - ocena: dobra
17 pkt. - 18 pkt. - ocena: dobra plus
19 pkt. - 20 pkt. - ocena: bardzo dobra
W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Literatura
Literatura podstawowa:
L. Etel (red.), Prawo podatkowe. Zarys wykładu, Warszawa 2013.
R. Mastalski, Prawo podatkowe, Warszawa 2020.
P. Smoleń (red.), Prawo podatkowe, Warszawa 2019.
Literatura uzupełniająca:
L. Etel (red.), System prawa finansowego. Tom III Prawo daninowe, Warszawa 2010.
W cyklu 2022:
Literatura podstawowa: L. Etel (red.), Prawo podatkowe. Zarys wykładu, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: L. Etel (red.), System prawa finansowego. Tom III Prawo daninowe, Warszawa 2010. |
W cyklu 2023:
Literatura podstawowa: L. Etel (red.), Prawo podatkowe. Zarys wykładu, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: L. Etel (red.), System prawa finansowego. Tom III Prawo daninowe, Warszawa 2010. |
W cyklu 2024:
Literatura podstawowa: L. Etel (red.), Prawo podatkowe. Zarys wykładu, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: L. Etel (red.), System prawa finansowego. Tom III Prawo daninowe, Warszawa 2010. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: