Proseminarium - Czynności operacyjno-rozpoznawcze 370-WN1-2PROEN
Profil studiów - ogólnoakademicki.
Forma studiów - niestacjonarne.
Rodzaj przedmiotu - obligatoryjny.
Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne.
Rok studiów/sem. - rok II/sem. IV
Wymagania wstępne - brak.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 16 godz, w tym 8 godzin e-learning
Metody dydaktyczne - konsultacje grupowe i indywidualne, w tym z udziałem e-learningu oraz w sposób zdalny w czasie rzeczywistym.
Punkty ECTS - 4
Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach16 godz.,w tym 8 e-learningu, przygotowanie do zajęć oraz pracy licencjackiej 50 godz, udział w konsultacjach związanych z zajęciami 42 godz. Razem: 100 godzin, co odpowiada 4 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godz., co odpowiada 2 pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent:
- zna metody, techniki i narzędzia badań społecznych – K_W11;
- zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa własności intelektualnej – K_W14;
-zna w zaawansowanym stopniu zasady, instrumenty i terminologię nauk prawnych, w szczególności w obszarze prawa związanego z bezpieczeństwem(materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz funkcjonowania podmiotów związanych z zapewnieniem i ochroną bezpieczeństwa - KA6_WG2,
-zna podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działalności zawodowej w sektorze związanym z zapewnieniem i ochroną bezpieczeństwa - KA6_WK2,
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent:
- posiada umiejętności krytycznej oceny treści zawartych w źródłach informacji – K_U05;
- ma umiejętność diagnozowania i interpretowania zjawisk społecznych pod względem prawnym, etycznym, socjologicznym - K_U09;
- potrafi stawiać problemy badawcze i z wykorzystaniem odpowiednich metod je rozwiązywać - K_U10,
- potrafi zredagować opracowanie pisemne oraz przygotować wystąpienie ustne z zakresu czynnosci operacyjno - rozpoznawczych - K_U15,
-potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę –formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: –właściwy dobór źródeł pranych z zakresu prawa administracyjnego (aktów prawnych, dorobku doktryny i orzecznictwa organów i sądów działających w obszarze bezpieczeństwo) i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji - KA6_UW1,
-potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu prawa regulującego obszar bezpieczeństwo(materialnego, ustrojowego i procesowego) powiązanej z funkcjonowaniem podmiotów związanych z zapewnieniem i ochroną bezpieczeństwa - KA6_UK1,
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent:
- potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role - K_K02;
- potrafi samodzielnie uzupełniać nabytą wiedzę i umiejętności, a także rozwijać je interdyscyplinarnie – K_K06
-jest gotów do uznawania znaczenia nabytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych z zakresu prawa związanego z obszarem bezpieczeństwo(materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania podmiotów (organów i sadów) realizujących kompetencje z obszaru bezpieczeństwo - KA6_KK2
Kryteria oceniania
Obserwacja ciągła podczas zajęć, ocena aktywności na zajęciach e-learningowych, regularne przedstawianie postępów nad pracą licencjacką,
Warunkiem zaliczenia proseminarium jest regularna obecność na zajęciach. Dopuszczalna jest nieobecność na dwóch zajęciach - po jednej w każdym semestrze.
Zaliczenie na ocenę w skali od 2 do 5.
Literatura
1. E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.
2. A. Dudziak, A. Żejmo, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008.
3. Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.
4. P. Lech, Podstawowe zasady pisania pracy dyplomowej, Sopot 2010.
5. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa 2010.2. A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2004.
6. Z. Szkutnik, Metodyka pisania prac dyplomowych, Poznań 2005.
7. J. Sztumski, Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: