Formy manualne w terapii 380-AS2-2BDK
podniesienie kwalifikacji zawodowych w zakresie prowadzenia form manualnych w terapii
- zdobycie umiejętności integrowania działań ekspresyjnych i percepcyjnych podmiotu terapii,
- zastosowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, psychoterapii oraz nauk o sztuce w procesie profilaktyki i terapii zaburzeń rozwoju człowieka,
- przygotowanie uczestników do organizacji i realizacji zajęć z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi przejawiającymi różnorodne dysfunkcje psychofizyczne i społeczne,
- rozwinięcie kompetencji arteterapeutycznych.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student, który zaliczył przedmiot, posiada podstawową
wiedzę z zakresu terapii plastycznej
posiada wiedzę na temat różnego typu
niepełnosprawności, a także stosownego doboru metod i
środków możliwych w procesie terapii plastycznej osób
niepełnosprawnych
znane mu są wybrane programy terapii plastycznej z
uwzględnieniem specyfiki grupy uczestników
ma świadomość potrzeby pogłębiania wiedzy dotyczącej
działań terapeutycznych z zakresu terapii przez sztukę
Kryteria oceniania
Prezentacje studentów dotyczące arteterapii plastycznej z wybraną grupą uczestników, ocena realizacji projektów, bieżące przygotowanie do zajęć, aktywny udział w warsztatach, obecność
Literatura
W. Dycik, Pedagogika specjalna, Poznań, UAM, 2003.
E. Konieczna, Arteterapia w teorii i praktyce, Kraków, Oficyna Wydawnicza ,,Impuls”, 2003.
E. Nieduziak, Twórczość i terapia. Sandomierz. Wydawnictwo Naukowe Sandomierskie, 2003.
E. Niestorowicz, Świat w umyśle i rzeźbie osób głuchoniewidomych, Lublin, wydawnictwo UMCS, 2007.
S. Popek, Człowiek jako jednostka twórcza, Lublin, Wydawnictwo UMCS, 2001.
M. Piszczek, Terapia zabawą – terapia przez sztukę, MEN, Warszawa 1997.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: