Arteterapia w edukacji 380-AS2-2BDO
zwiększenie świadomości roli wychowawczej i edukacyjnej przyszłych nauczycieli/ wychowawców; uzyskanie wiedzy i umiejętności z zakresu wykorzystania wybranych metod, technik, środków oddziaływania arteterapeutycznego w przyszłej działalności zawodowej. Zapoznanie z wielokierunkową wiedzą o twórczości i sztuce oraz możliwościach ich terapeutycznego wykorzystania w toku działań dydaktyczno – wychowawczych i animacyjnych; nabycie umiejętności posługiwania się wybranymi metodami, technikami współczesnej arteterapii; zdobycie kompetencji w zakresie wyboru określonych metod, technik arteterapeutycznych
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci znają przykładowe metody pracy arteterapeuty, potrafią przygotować scenariusz zajęć i podsumować przygotowane ćwiczenia.
Studenci analizują przebieg i efekty wykonywanych/prowadzonych ćwiczeń arteterapeutycznych.
Studenci rozumieją rolę arteterapii w pracy z uczniem, wykazują postawę otwartości, empatii i umiejętności obserwacji.
Kryteria oceniania
Zaliczenie z oceną - obecność na zajęciach, aktywność i zaangażowanie, przygotowanie projektu działań arteterapii z wykorzystaniem plastyki
Literatura
1. Konieczna E. J. ,2004, Arteterapia w teorii i praktyce, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków
2. Kaja B.,1995, Zarys terapii dziecka, Bydgoszcz
3. Muraszko B., Arteterapia w szkole, „Nowa Szkoła 1995/ 3
4. Hanek L. , Arteterapia w Polsce, Zeszyt Naukowy Akademii Muzycznej we Wrocławiu 1997/ 16
Literatura uzupełniająca:
1. Kukiełczyńska K., Proces twórczy jak terapia przez sztukę, Zeszyt Naukowy Akademii Muzycznej we Wrocławiu 2000/ 72
2. Sikora E., Terapia inaczej – arteterapia, „Arka” 2001/ 35
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: