Pedagogika międzykulturowa 380-DN5-1JAI
Część wykładowa przedmiotu podejmuje analizy dotyczące zmian w pedagogice w nowych uwarunkowaniach społecznych ( migracje, emancypacja mniejszości narodowych, problematyka grup mniejszościowych - marginalizacja a właczanie) Omówione będa zagadnienia wartości oraz związane z tym dylematy pluralizm
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
KA7_WK6: główne środowiska wychowawcze, ich specyfikę i procesy w nich zachodzące istotne z perspektywy założeń pedagogiki międzykulturowej),
KA7_WK8:: zagadnienia pedagogiki i edukacji międzykulturowej).
KA7_UK4: efektywnie pracować w środowiskach zróżnicowanych pod względem kulturowym, uwzględniając cele i zadania pedagogiki międzykulturowej w planowaniu, projektowaniu i realizacji działalności edukacyjnej).
KA7_KO3: rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i regionalnego oraz ich wpływu na funkcjonowanie dzieci lub uczniów, a także podejmowania współpracy na rzecz dobra dzieci lub uczniów i tych środowisk
Kryteria oceniania
wykład oraz dyskusje i praca metoda projektu.
Kryteria oceniania: obecność na zajęciach, wykonanie projektu, aktywność, test zaliczający
Literatura
Nikitorowicz J., Edukacja regionalna i międzykulturowa, Warszawa 2009
J. Nikitorowicz, Edukacja międzykulturowa w perspektywie paradygmatu współistnienia kultur, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2020
Misiejuk D., Dziedzictwo i dziedziczenie w kontekście procesów socjalizacji. Białystok 2013
Sobecki M., Kultura symboliczna a tożsamość. Białystok 2007 ( s.17-152)
Kłoskowska A.; Kultury narodowe u korzeni, Warszawa 1996 ( 17-163)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: