Pedagogika wczesnoszkolna 380-DN5-2PWC
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: studia jednolite magisterskie
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika
Rok studiów/semestr: II rok, semestr4
Wymagania wstępne: podstawy pedagogiki ogólnej, pedagogika ogólna, etyka zawodu nauczyciela, dydaktyka
Wymagania wstępne:
znajomość podstawowej terminologii używanej w pedagogice
znajomość etyki zawodu nauczyciela
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 15 godzin,
Metody dydaktyczne: wykład z wykorzystaniem prezentacje multimedialnych, wykład problemowy, konsultacje
Punkty ECTS: 7
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach: 15 godzin
praca własna (lektura zalecanych pozycji) - 93
przygotowanie do egzaminu 60 godzin
udział w konsultacjach 5 godzin
egzamin - 2 godziny
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 15 godzin
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
KA7_WG2 - student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać,
KA7_WK3 - student zna i rozumie rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów
KA7_WK4 - student zna i rozumie procesy komunikacji społecznej oraz ich prawidłowości i zakłócenia
KA7_UK1 - student potrafi skutecznie wykorzystywać w pracy z dzieckiem lub uczniem informacje uzyskane na jego temat od specjalistów, w tym psychologa, logopedy, pedagoga, lekarza, i rodziców lub opiekunów dziecka lub ucznia
KA7_KK3 - student jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości – wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości
Kryteria oceniania
Każdy student zobowiązany jest do 90 % obecności na zajęciach. Każda nieobecność powinna być zaliczona.
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest ocena z stopniu z ćwiczeń. Te dwa elementy są konieczne do przystąpienia do do egzaminu.
Egzamin
Kryteria oceniania:
0-50% pkt. - ndst
51-60% pkt. - dst
61-70% - dst plus
71-80% pkt. - db
81-90% pkt. - db plus
91-100% pkt. – bdb
Egzamin poprawkowy odbywać się będzie w formie ustnej.
Literatura
Pedagogika wczesnoszkolna dyskursy, problemy, rozwiązania (2011) D. Klus-Stańska, Maria Szczepska-Pustkowska,(red.). Warszawa: PWN.
Bonar J., Buła A. (red.), (2011)Poznać. Zrozumieć. Doświadczyć. Teoretyczne podstawy praktycznego przygotowania nauczyciela wczesnej edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS.
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata (red.),(2020) Środowisko edukacyjne jako przestrzeń współpracy różnych podmiotów, Białystok:Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
Filipiak E. (red.) (2008) Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Murawska B.(2014) Edukacja wczesnoszkolna. Warszawa: IBE
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: