Edukacja matematyczna 380-DN5-3BHL
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne; pedagogika wczesnoszkolna
Rok studiów/semestr: III/6
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów):
Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia, dyskusja, metoda problemowa, prezentacja,
Punkty ECTS: 5.0;
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w ćwiczeniach – 15 h
udział w wykładach – 10 h
przygotowanie do ćwiczeń - 30h
udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 2h
przygotowanie do testu egzaminacyjnego - 10h
egzamin - 2h
Wskaźniki ilościowe:
-Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 52 h; ETCS – 2,5
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG2 - student uzasadnia zastosowanie wybranych zagadnień z klasycznych i współczesnych teorii rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia w projektowanych przez siebie sytuacjach edukacyjnych dotyczących realizacji treści nauczania w ramach edukacji matematycznej w klasach 1-3
KA7_WG6 – omawia metodykę organizacji procesu uczenia się matematyki uczniów edukacji wczesnoszkolnej
KA7_UW3 – wykorzystuje w projektowanych sytuacjach edukacyjnych różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych uczniów oraz klasy
KA7_UW4 – trafnie dobiera, tworzy, testuje i modyfikuje materiały, środki oraz metody adekwatnie do założonych celów edukacyjnych
KA7_UW6 - funkcjonalnie posługuje się pojęciami z zakresu edukacji matematycznej
KA7_KK4 – dokonuje autorefleksji nad dyspozycjami i posiadanymi kompetencjami merytorycznymi i metodycznymi
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
- obecność na zajęciach (ćwiczenia) min 90%;
- znajomość omawianych zagadnień teoretycznych (odpowiedzi ustne);
- przygotowanie do zajęć (prezentacja ćwiczeń z uczniami);
- aktywność na zajęciach (wypowiedzi studenta w toku zajęć);
- uczestnictwo w pracach indywidualnych i grupowych, opracowanie propozycji metodycznej;
- pozytywna ocena z egzaminu pisemnego (punktacja: 91% -100% bdb; 81% - 90% db+; 71% - 80% db; 61% - 70 % dst+; 51% - 60% dst; 50 % - 0 ndst ).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: