Metodyka nauczania języka obcego w klasach I-III 380-DN5-4JFT
Istota i sens nauczania języka obcego (etap początkowy w nauczaniu i uczeniu się języków obcych, akwizycja języka obcego w klasach I-III, sukces i niepowodzenie w uczeniu się języka obcego dzieci w klasach I-III)
Istota i sens metod nauczania języka angielskiego: co to znaczy znać język obcy (znaczenie umiejętności językowych nauczyciela w nauczaniu języka obcego w klasach I-III), metoda naturalna (The Natural Approach), elementy metody audiolingwalnej (ALM) – dryle językowe, metoda reagowania całym ciałem (Total Physical Response), podejście komunikacyjne (The Communicative Approach), metoda zintegrowanego nauczania języka i przedmiotu (CLIL); techniki rozwijające sprawność mówienia (kształtowanie poprawnej wymowy), pisania, czytania i rozumienia ze słuchu w nauczaniu języka obcego: gry, zabawy, teatr, drama, storytelling, pantomima, piosenki, wierszyki, rymowanki, zajęcia plastyczne, projekty językowe, efektywne wykorzystanie multimediów); rozwijanie świadomości różnorodnych akcentów językowych; rozwijanie elementów kompetencji interkulturowej; rodzaje i rola motywacji w nauczaniu języka obcego w klasach I-III; zastosowanie najnowszych technologii w nauczaniu języka obcego dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Analiza Podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej (klasy I-III) w zakresie języka obcego; planowanie procesu nauczania (etapy lekcji, konspekt, rozkład materiału).
Opracowywanie materiałów dydaktycznych, sterowanie interakcją, kierowanie klasą.
Testowanie i ocenianie.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG6, KA7_UW3, KA7_UW4, KA7_UK2, KA7_KK4
Kryteria oceniania
Zaliczenie w formie pisemnej na ocenę, praca projektowa, obecność i aktywny udział w zajęciach
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: