Podstawy edukacji plastycznej 380-DS5-2JAL
Analiza treści nauczania zintegrowanego (programy nauczania) w zakresie edukacji plastycznej. Planowanie i organizacja procesu nauczania plastyki w przedszkolu i klasach I – III. Pojęcia plastyczne i ich stosowanie na zajęciach. Analiza prac plastycznych dzieci w oparciu o wiedzę teoretyczną o okresach i fazach rozwoju twórczości plastycznej. Realizacja zadań plastycznych w oparciu o wybrane techniki: rysunkowe, malarskie, dekoracyjne, graficzne, przestrzenne i mieszane.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Aktywność na zajęciach - wypowiedzi ustne, wytwory plastyczne-archiwizowanie wykonanych wytworów z zastosowaniem technologii informacyjnych, wiedza teoretyczna - test pisemny
Kryteria oceniania
Kryteria oceny:
2,0 - Student nie zna podstawowej terminologii i technik plastycznych, nie tworzy prac plastycznych, nie potrafi dokonać charakterystyki wytworów plastycznych dzieci.
3,0 - Student zna w minimalnym zakresie podstawową terminologię plastyczną i techniki plastyczne, tworzy prace plastyczne, prezentuje pobieżną charakterystykę wytworów plastycznych dzieci.
3,5 - Student zna podstawową terminologię plastyczną i techniki plastyczne, tworzy prace plastyczne, prezentuje mało szczegółową charakterystykę wytworów plastycznych dzieci .
4,0 - Student zna podstawową terminologię plastyczną i techniki plastyczne, tworzy prace plastyczne, potrafi dość poprawną charakterystykę wytworów plastycznych dzieci.
4,5 - Student zna i stosuje terminologię plastyczną, zna techniki plastyczne, tworzy ciekawe prace plastyczne, potrafi dokonać poprawną charakterystykę wytworów plastycznych dzieci.
5,0 - Student zna i stosuje terminologię plastyczną, zna różnorodne techniki plastyczne, tworzy ciekawe prace plastyczne, potrafi dokonać szczegółową charakterystykę wytworów plastycznych dzieci.
Literatura
Chermet – Carroy S., Zrozum rysunki dziecka czyli jak interpretować rysunki małych dzieci, Łódź 2005; Fleck-Bangert R, O czym mówią rysunki dzieci, Kielce 2002; Marcinkowska K., Bryły i reliefy, Warszawa 1998; Piwowarska E., Techniki graficzne w praktyce edukacyjnej przedszkoli i szkół podstawowych, Częstochowa 2008; Popek S., Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży, Warszawa 1985; Popek S., Psychologia twórczości plastycznej, Kraków 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: