Język obcy - angielski cz.3 380-DS5-2JAN3
Język obcy- angielski cz.3
Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji
Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna
Jednolite studia magisterskie
Profil ogólnoakademicki
Studia niestacjonarne
Kod przedmiotu - 380-DS5-2JAN3
Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkola i klas I - III.
Dziedzina nauki – językoznawstwo
Dyscyplina – języki specjalistyczne
II rok/III semestr
Student powinien zaliczyć przedmiot 380-DS5-2JAN2
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą kontynuowania lektoratu na poziomie B2.
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie.
Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali i online)
zliczenie na ocenę.
Punkty ECTS: 1 /Liczba godzin: 30
Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajeć:30 godzin, w tym 18 godzin w sali oraz 12 godz zajęć asynchronicznych
Nakład pracy związany z zajęciami:
wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 12,5 godz = 0,5 ECTS
samodzielna praca studenta: 12,5 godz= 0,5 ECTS
W cyklu 2022:
Język obcy- angielski cz.3 Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajeć:30 godzin, w tym 20 godzin w sali oraz 10 godz zajęć asynchronicznych Ogólny nakład pracy studenta ziązany z zajeciam : |
W cyklu 2023:
Język obcy- angielski cz.3 Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajeć:30 godzin, w tym 18 godzin w sali oraz 12 godz zajęć asynchronicznych Nakład pracy związany z zajęciami: |
W cyklu 2024:
Język obcy- angielski cz.3 Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajeć:30 godzin, w tym 18 godzin w sali oraz 12 godz zajęć asynchronicznych Nakład pracy związany z zajęciami: |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: zdalnie | Ogólnie: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2022: zdalnie | W cyklu 2023: zdalnie |
Efekty kształcenia
WIEDZA, absolwent zna i rozumie
KA7_WK8,
zagadnienie edukacji międzykulturowej;
UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:
KA7_UW6
funkcjonalnie posługiwać się pojęciami z zakresu wybranego obszaru
wiedzy w zakresie języka obcego na poziomie językowym B2
KA7_UK2
poprawnie posługiwać się językiem polskim i obcym oraz wykazywać
troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej (dzieci lub uczniów;)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:
KA7_KK4
autorefleksji nad dyspozycjami i posiadanymi kompetencjami
merytorycznymi
KA7_KR1
posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w
działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego
człowieka;
sposób weryfikacji:
-przygotowanie do zajęć i aktywne w nich uczestnictwo, udział w dyskusji i współpracy w grupie
-prace pisemne
-testów pisemnych w sali,
-zadań z modułów nauczania online,
Kryteria oceniania
Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: min 50% w formie stacjonarnej oraz do 50% z wykorzystaniem modułów do realizacji na platformie EDUPORTAL w oparciu o materiały specjalistyczne.
Lektorat prowadzony jest zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego (wykorzystywaniem różnorodnych form motywowania i angażowania do pracy) w formie praktycznych ćwiczeń kluczowych sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, rozumienie
tekstu pisanego i mówionego, reagowanie językowe, praca z tekstem, obrazem i filmem.
-pogłębianie znajomości słownictwa ogólnego i gramatyki, -
-kształcenie znajomości słownictwa specjalistycznego z dziedziny nauk pedagogicznych,
-wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennych, jak również w kontaktach ze specjalistami z dziedziny nauk pedagogicznych.
Literatura
Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 3-rd edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press.
Literatura uzupełniająca i specjalistyczna:
Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.
Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych:
Literatura podstawowa:
Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press.
Literatura uzupełniająca i specjalistyczna:
Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015.
Cichocka-Segiet K., Mostowski P., Rutkowski P. Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych.
Domagała-Zyśk E. Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje.
Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych:
www.guardian.com
www.bbc.com/news
www.conversation.com
www.independent.com
www.onestopenglish.com
linguahouse.com
breakingnewsenglish.com
www.warsawvoice.pl
https://www.ted.com/
https://ed.ted.com/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: