Metodyka wychowania w przedszkolu cz.2 380-DS5-3AJK2
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne; pedagogika przedszkolna
Rok studiów/semestr: III/6
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Pedagogika przedszkolna, Metodyka pracy w przedszkolu cz1.
Liczba godzin: 15 h (w), 30 h (ćw) (RAZEM: 45h)
Metody dydaktyczne: konsultacje, wykłady, ćwiczenia, metoda projektu
Punkty ECTS: 5.0;
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach – 15h
udział w ćwiczeniach - 30h
przygotowanie do ćwiczeń - 30h
udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 2h
przygotowanie do kolokwium/ testu kontrolnego - 3h
zestaw materiałów cyfrowych do zajęć projektowych - 5h
kompletowanie prac – 5h
przygotowanie do egzaminu – 8h
egzamin - 2h
Wskaźniki ilościowe:
-Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 49 h; ETCS – 2
-O charakterze praktycznym - 83 h; ECTS – 3,32
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów - K_W09
2. Ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w obszarze wychowania przedszkolnego - K_W16
3.Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z wychowaniem przedszkolnym - K_U09
4.Potrafi projektować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań- K_U10
5.Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy - K_K08
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny obejmujący tematykę zrealizowaną w ramach przedmiotu Metodyka pracy w przedszkolu cz. 1 i Metodyka pracy w przedszkolu cz. 2 (treści wykładów i ćwiczeń).
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest ocena pozytywna z ćwiczeń.
Literatura
Filipiak, E. (2011), Z Wygotskim i Brunerem w tle: Słownik pojęć kluczowych, Bydgoszcz.
Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B. (2011), Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków.
Kopik, A. (2019), Konteksty poznawczej gotowości szkolnej dzieci. Pół wieku. Warszawa.
Leżańska, W, Płóciennik, E. (2021) Pedagogika przedszkolna z metodyką, Łódź.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: