Edukacja informatyczna 380-DS5-3IBI
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Ma wiedzę dotyczącą metodyki wykonywania zadań w zakresie edukacji informatycznej – norm, procedur i dobrych praktyk, stosowanych w realizacji zajęć z wykorzystaniem sprzętu i oprogramowania komputerowego na etapie edukacji wczesnoszkolnej (KA7_WG7)
2. Ma wiedzę dotyczącą znaczenia i możliwości celowego i różnorodnego wykorzystania gier komputerowych w procesie wychowania i kształcenia dzieci poprzez zabawę (KA7_WG9).
3. Ma wiedzę z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych umożliwiającą jej aplikację w projektowaniu zajęć edukacji informatycznej prowadzonych na etapie wczesnoszkolnym (KA7_WG12)
Umiejętności:
1. Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk oraz wykorzystuje w codziennej działalności edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska nauczania-uczenia się z wykorzystaniem Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej, uwzględniając specyficzne potrzeby i możliwości grupy, jak i poszczególnych dzieci/uczniów (KA7_UW6)
2. Identyfikuje naturalne, spontaniczne zachowania dzieci/uczniów jako sytuacje dydaktyczne; generuje oryginalne rozwiązania z zastosowaniem sprzętu i oprogramowania komputerowego (KA7_UW7).
3. Rozwija kompetencje informacyjne, w tym informatyczne uczniów oraz umiejętności samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów z wykorzystaniem narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnej (KA7_UO1)
Kompetencje społeczne:
1. Analizuje i ocenia prawidłowość oraz poziom skuteczności własnych działań dydaktycznych (w obszarze edukacji informatycznej), wychowawczych, opiekuńczych i ustala obszary wymagające modyfikacji, ciągłego doskonalenia swojej pracy (KA7_KO2)
Kryteria oceniania
Zaliczenie wykładu: kolokwium pisemne
Zaliczenie ćwiczeń: zaliczenie na podstawie oceny efektów pracy indywidualnej, aktywności podczas zajęć oraz odpowiedzi ustnych
Literatura
PODSTAWOWA:
- Freedman, A (2004). Encyklopedia komputerów. Helion: Gliwice
- Gałązka, E., Mastalerz, E. (2002). Ewaluacja osiągnięć uczniów z techniki informatyki. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
- Kuźmińska-Sołśnia, B., Ziębakowska-Cecot, K. (2017). Przygotowanie przyszłych nauczycieli do wdrażania nauki programowania w edukacji elementarnej. Edukacja – Technika – Informatyka, 3 (21), s. 145-150. Pobrane z: http://eti.rzeszow.pl/docs/ETI_7_3.pdf (07.02.19). DOI: 10.15584/eti.2017.3.20.
- Kwiatkowska, A. B., Sysło M. (red.). (2014). Informatyka w edukacji. Informatyka dla wszystkich od najmłodszych lat. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
- Myśliwiec, K. (2017). Programowanie we wczesnej edukacji dziecka. Edukacja – Technika – Informatyka, 2 (20), s. 51-55. Pobrane z: http://eti.rzeszow.pl/docs/ETI_7_2.pdf (07.02.19). DOI: 10.15584/eti.2017.2.6.
- Noga, H. (2010). Metodyka edukacji techniczno-informatycznej. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
UZUPEŁNIAJĄCA:
- Freedman, A (2004). Encyklopedia komputerów. Helion: Gliwice.
- Jaronicki, A. (2016). Abc MS Office 2016 PL. Helion: Gliwice.
- Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko. Gliwice: Helion.
- Wróblewski, P. (2016). Abc komputera. Gliwice: Helion.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: