Metody badań ilościowych 380-DS5-4IBM
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom kształcenia: studia jednolite
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł 3 – przygotowanie kierunkowe
Rok studiów /semestr: IV rok studiów/semestr 7
Przedmioty wprowadzające: podstawy pedagogiki; podstawy metodologii nauk społecznych
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godz. wykładów i 30 godz. ćwiczeń
Metody dydaktyczne: wykład, dyskusja, metody problemowe
Formy zaliczenia przedmiotu:
wykład – zaliczenie pisemne na ocenę;
ćwiczenia – zaliczenie na ocenę na podstawie zadań przedmiotowych wykonywanych przez studentów w parach na zajęciach przy komputerze.
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach – 18g.
Udział w spotkaniach konsultacyjnych – 4g.
Zaliczenie ćwiczeń – 1g.
Zaliczenie wykładów – 1g.
Przygotowanie do ćwiczeń – 10g.
Przygotowanie do spotkań wykładowych – 15g.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 24 godz. (1 ECTS); o charakterze praktycznym - 25 godz. (1 ECTS)
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
W cyklu 2024:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/ka:
- zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań społecznych, orientuje się w stanowiskach i podejściach metodologicznych, ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz jakość i zakres udzielanego wsparcia społecznego (KA7_WG5);
- posiada umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb, możliwości, uzdolnień każdego dziecka/ucznia pod względem planowania, realizacji i oceny spersonalizowanych programów kształcenia i wychowania (KA7_UW2);
- ustala obszary swojej pracy wymagające modyfikacji i ciągłego doskonalenia (KA7_KR2).
Kryteria oceniania
Wykład: zaliczenie pisemne na ocenę.
Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę.
Literatura
Literatura podstawowa:
Brzeziński J. (1996). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.
Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. Sixth Edition. http://gtu.ge/Agro-Lib/RESEARCH%20METHOD%20COHEN%20ok.pdf
Creswell, J. (2014). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. 4th Edition. Los Angeles, London, New Dehli: SAGE.
Ferguson G.A., Takane Y., (2019). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa: PWN.
Privitera, G. (2018). Statistics for the Behavioral Sciences. SAGE.
Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Wieczorkowska G., Wierzbiński J. (2007). Statystyka. Analiza badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
Literatura uzupełniająca:
Salkind, N. (2016). Statistics for People Who (Think They) Hate Statistics. SAGE.
Notatki i materiały prowadzącego uzyskane w toku szkoleń przekazywane bezpośrednio Studentom na zajęciach.
W cyklu 2022:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2023:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2024:
Literatura podstawowa: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: