Warsztaty pracy z rodziną 380-DS5-4XADK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2023:
Profil studiów: PIW SJ Kod przedmiotu: 380-DS5-4XADK Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: status przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina: socjologia, pedagogika, psychologia Wymagania wstępne: podstawowe wiadomości z zakresu socjologii ogólnej, pedagogiki i psychologii społecznej Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin warsztatu Metody dydaktyczne: konsultacje, warsztaty, psychodrama, studium przypadku, praca w grupach Punkty ETCS: 2 punkty Bilans nakładu pracy studenta: Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim: Udział w ćwiczeniach – 30 godzin Konsultacje z nauczycielem akademickim – 5 godzin Razem: 35 godzin Samodzielna praca studenta: Analiza literatury – 10 godzin Przygotowanie do ustnego zaliczenia – 5 godzin Razem: 15 godzin Wskaźniki ilościowe: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 35 godzin o charakterze praktycznym: 15 godzin Łącznie: 50 godzin - 2 punkty ECTS |
W cyklu 2024:
Profil studiów: PIW SJ Kod przedmiotu: 380-DS5-4XADK Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: status przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina: socjologia, pedagogika, psychologia Wymagania wstępne: podstawowe wiadomości z zakresu socjologii ogólnej, pedagogiki i psychologii społecznej Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin warsztatu Metody dydaktyczne: konsultacje, warsztaty, psychodrama, studium przypadku, praca w grupach Punkty ETCS: 2 punkty Bilans nakładu pracy studenta: Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim: Udział w ćwiczeniach – 30 godzin Konsultacje z nauczycielem akademickim – 5 godzin Razem: 35 godzin Samodzielna praca studenta: Analiza literatury – 10 godzin Przygotowanie do ustnego zaliczenia – 5 godzin Razem: 15 godzin Wskaźniki ilościowe: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 35 godzin o charakterze praktycznym: 15 godzin Łącznie: 50 godzin - 2 punkty ECTS |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
W cyklu 2023:
Literatura podstawowa: 1. Całusińska M., Malinowski W., Trening umiejętności wychowawczych dla rodziców i specjalistów, GWP, Sopot 2013. 2. de Barbaro B., Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1999. 3. Faber A., Mazlish E., Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina, Poznań 2001. 4. Faber A., Mazlish E., Jak mówić, żeby dzieci uczyły się w domu i w szkole, Media Rodzina, Poznań 1996. 5. Faber A., Mazlish E., Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby z nami rozmawiały, Media Rodzina, Poznań 2006. 6. Faber A., Mazlish E., Rodzeństwo bez rywalizacji, Media Rodzina, Poznań 2001. 7. Faber A., Mazlish E., Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwej rodziny, Media Rodzina, Poznań 2009. 8. Franz – Werner M., Hiltraud L., Miłość, granice, konsekwencje, przeł. M. Labiś, Wydawnictwo WAM, Kraków 2005. 9. Ghazal M., Zjedz zupkę i … bądź cicho! Nowe spojrzenie na konflikty rodzice-dzieci, przeł. U. Kotalska, PWN, Warszawa 1995. 10. Phelan T. W., Wychowawcze czary – mary. Odzyskaj spokój w domu i ciesz się z posiadania dziecka, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011. 11. Pryor K., Najpierw wytresuj kurczaka, Media Rodzina, Poznań 2011. 12. Sakowska J., Szkoła dla rodziców i wychowawców, część 1, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2010. 13. Sakowska J., Szkoła dla rodziców i wychowawców, część 2, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2010. 14. Winnicott D. W., Dziecko, jego rodzina i świat, Agencja Wydawnicza Jacek Santorski, Warszawa 1993. 15. Winnicott D. W., Dzieci i ich matki, WAB, Warszawa 1994. 16. Winnicott D. W., Rozmawiając z rodzicami, WAB, Warszawa 1993. Literatura uzupełniająca : 17. McGoldric M., Gerson R., Shellenberger S., Genogramy – rozpoznanie i interpretacja, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2007. 18. Kozłowska A., Zaburzenia życia uczuciowego dziecka problemem rodziny. Jak pomóc rodzinie i dziecku?, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2005. 19. A. Kozłowska, Znaczenie relacji rodzinnych dla pozytywnego rozwoju dziecka-diagnoza i terapia, Centrum metodyczne pomocy psychologiczno-pedagogiczne, Warszawa 2000. 20. Sawicka K. (red.), Socjoterapia, CMPPP MEN, Warszawa 1999. |
W cyklu 2024:
Literatura podstawowa: 1. Całusińska M., Malinowski W., Trening umiejętności wychowawczych dla rodziców i specjalistów, GWP, Sopot 2013. 2. de Barbaro B., Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1999. 3. Faber A., Mazlish E., Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina, Poznań 2001. 4. Faber A., Mazlish E., Jak mówić, żeby dzieci uczyły się w domu i w szkole, Media Rodzina, Poznań 1996. 5. Faber A., Mazlish E., Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby z nami rozmawiały, Media Rodzina, Poznań 2006. 6. Faber A., Mazlish E., Rodzeństwo bez rywalizacji, Media Rodzina, Poznań 2001. 7. Faber A., Mazlish E., Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwej rodziny, Media Rodzina, Poznań 2009. 8. Franz – Werner M., Hiltraud L., Miłość, granice, konsekwencje, przeł. M. Labiś, Wydawnictwo WAM, Kraków 2005. 9. Ghazal M., Zjedz zupkę i … bądź cicho! Nowe spojrzenie na konflikty rodzice-dzieci, przeł. U. Kotalska, PWN, Warszawa 1995. 10. Phelan T. W., Wychowawcze czary – mary. Odzyskaj spokój w domu i ciesz się z posiadania dziecka, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011. 11. Pryor K., Najpierw wytresuj kurczaka, Media Rodzina, Poznań 2011. 12. Sakowska J., Szkoła dla rodziców i wychowawców, część 1, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2010. 13. Sakowska J., Szkoła dla rodziców i wychowawców, część 2, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2010. 14. Winnicott D. W., Dziecko, jego rodzina i świat, Agencja Wydawnicza Jacek Santorski, Warszawa 1993. 15. Winnicott D. W., Dzieci i ich matki, WAB, Warszawa 1994. 16. Winnicott D. W., Rozmawiając z rodzicami, WAB, Warszawa 1993. Literatura uzupełniająca : 17. McGoldric M., Gerson R., Shellenberger S., Genogramy – rozpoznanie i interpretacja, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2007. 18. Kozłowska A., Zaburzenia życia uczuciowego dziecka problemem rodziny. Jak pomóc rodzinie i dziecku?, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2005. 19. A. Kozłowska, Znaczenie relacji rodzinnych dla pozytywnego rozwoju dziecka-diagnoza i terapia, Centrum metodyczne pomocy psychologiczno-pedagogiczne, Warszawa 2000. 20. Sawicka K. (red.), Socjoterapia, CMPPP MEN, Warszawa 1999. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: