Tematyka lokalna w edukacji dzieci 380-DS5-4XJCF
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: ćwiczenia
Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne, pedagogika
Rok studiów/semestr: IV rok .
Wymagania wstępne: wiedza podstawowa z zakresu: pedagogiki społecznej, formy projektowej.
Liczba zajęć godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godz. ćwiczeń ,
Metody dydaktyczne: dyskusja, burza mózgów, prezentacja multimedialne.
Punkty ECTS: 1
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim:
Udział w wykładach 15 godz.
Konsultacje 5 godz.
RAZEM 20 godzin
Nakład pracy studenta związany:
z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 20 godz.= 1 ECTS
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W07: Ma elementarną wiedze o różnych możliwościach aktywizacji zajęć związanych i tych w których można się odnieść do tematyki lokalnej.
K_W10: Ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o regionie i wie, jak wykorzystywać ją w edukacji dzieci.
K_U01: Potrafi wykonać projekt z wykorzystaniem wiedzy o regionie.
Kryteria oceniania
Zaliczenie w formie projektu na zajęciach
Złożenie projektu dotyczącego edukacji lokalnej na wybrany temat
Obecność na zajęciach
Aktywność na zajęciach
Literatura
aria Mendel, Pedagogika miejsca wspólnego, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk 2018
Kinga Gajda, Edukacja miejsca: nauka o lokalności i świecie [w:] Kozielska M., Zduniak A. (red.), Procesy edukacyjne w dobie
globalizacji, społeczeństwa informacyjnego i zmian na rynku pracy,, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, Poznań 2018
Beata Anna Orlowska, Edukacja regionalna w wielokulturowej społeczności [w:] Edukacja elementarna w teorii i praktyce: kwartalnik dla
nauczycieli, 1-2/2010, str. 34-42
Irena Jarzyńska, Edukacja regionalna dzieci w procesie kształcenia zintegrowanego, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce:
kwartalnik dla nauczycieli", nr 1-2, 2010, s. 79-91
Urszula Namiotko, Spotkanie tradycji z nowoczesnością w procesie odczytywania historii miejsca. Ośrodek „Pogranicze-sztuk, kultur,
narodów w Sejnach, [w:] M. Kochanowski, K. Kościewicz (red.) Podlasie w literaturzeliteratura Podlasia (po 1989)". Wydawnictwo
Rok studiów /semestr: IV rok., PIW SJ, studia stacjonarne, semestr letni
Uniwersyteckie TRANS HUMANA, Białystok 2012, str. 329-343
Kinga Gajda, Edukacja regionalna i lokalna, „Hejnał Oświatowy", Nr 6-7 (184) 2019, s. 3-6
Adresy internetowe:
www.pogranicze.sejny.pl - portal Ośrodka,,Pogranicza - sztuk, kultur, narodów" w Sejnach
ramach danego przedmiotu.
Jerzy Nikitorowicz, Edukacja regionalna i międzykulturowa, Wydawnictwa -Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009
Piotr Petrykowski, Edukacja regionalna, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. I, Warszawa 2003, s. 968
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego
W cyklu 2022:
Maria Mendel, Pedagogika miejsca wspólnego, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk 2018 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: