Aktywność prozdrowotna dziecka 380-DS5-4XJJD
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Nauk o Edukacji
Nazwa kierunku studiów: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna
Poziom kształcenia: jednolite studia magisterskie
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika
ECTS: 3 pkt.
Język przedmiotu - polski
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł IX
Rok studiów /IV rok/ VIII semestr
Wymagania wstępne: Edukacja zdrowotna
Liczba godzin dydaktycznych – 30h, w tym 15h wykładów i 15h ćwiczeń
Bilans nakładu pracy studenta – 30 godz. wykłady i ćwiczenia, 5 godz. konsultacje indywidualne, 15 godz. przygotowanie do wykonania zadania projektowego, 20 godz. przygotowanie do zaliczenia przedmiotu, 5 godz. przygotowanie do zajęć.
Wskaźniki ilościowe: 35 godz. (1,4 ECTS) - zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela, 40 godz. (1,6 ECTS) - praca własna studenta, w tym przygotowanie się do zajęć i zaliczenia przedmiotu.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG6 – Student posiada wiedzę dotyczącą metodyki organizowania zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej w przedszkolu
KA7_UW3 – Student potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania z zakresu edukacji zdrowotnej w przedszkolu z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości dzieci
KA7_UW4 – Student potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia
KA7_KO3 – Student świadomie organizuje zajęcia prozdrowotne w przedszkolu współpracując ze środowiskiem lokalnym
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne. Liczba punktów wymagana do zaliczenia wykładu (51%)
91-100% - ocena bdb
81-90% - ocena db plus
71-80% - ocena dobra
61-70% - ocena dost. plus
51-60% - ocena dostateczna
0-50% - ocena niedostateczna
Zaliczenie ćwiczeń:
-wykonanie zadania projektowego;
-ocena prac cząstkowych;
-obecność na zajęciach.
Literatura
Kołodziejczyk, B., Konieczna, M. (2004). Zadania elementarnej edukacji zdrowotnej. W: D. Skulicz (red.), Zdrowie w edukacji elementarnej. Wprowadzenie do konstruowania programów autorskich, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Flatow, E. (2010). Edukacja zdrowotna w przedszkolu : podstawy teoretyczne punktem wyjścia dla rozważań praktycznych. Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa, nr 2, s. 31-38.
Ordon, U. (2019). Przedszkola leśne a potrzeba edukacji zdrowotnej i ekologicznej wśród najmłodszych, Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 14, 3(53), s. 111-121.
Rogacka, A. (2019). Edukacja zdrowotna w edukacji przedszkolnej. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Żuchelkowska, K. (2013). Edukacja zdrowotna w przedszkolu. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Programy edukacji prozdrowotnej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: