Edukacja spersonalizowana w przedszkolu 380-DS5-5JBU
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: pedagogika
Rok studiów/semestr: V/1
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak wymagań
Liczba godzin: 20h ćw
Metody dydaktyczne: metody ćwiczeniowo-praktyczne, metody problemowe, dyskusja
Punkty ECTS: 2.0
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w ćwiczeniach – 20h
przygotowanie do ćwiczeń – 15h
realizacja zadań zleconych: 10h
udział w konsultacjach związanych z zajęciami – 5h
Wskaźniki ilościowe:
- Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25h; ETCS – 1
- O charakterze praktycznym - 25h; ECTS – 1
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KA7_WG4 Student zna i rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju, oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych i sposoby dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych.
KA7_WG6 Student zna metodykę wykonywania zadań – normy, procedury i dobre praktyki stosowane w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej.
KA7_UW2 Student potrafi rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci lub uczniów oraz projektować i prowadzić działania pedagogiczne, a także planować, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania.
KA7_UW3 Student potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci lub uczniów oraz grupy.
KA7_UW4 Student potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia.
KA7_UO1 Student potrafi identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci lub uczniów oraz odpowiednio dostosowywać sposoby i treści kształcenia.
KA7_UO4 Student potrafi tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące dzieci lub uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów wychowania i kształcenia.
KA7_KO2 Student jest gotów do porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej oraz poza nimi.
Kryteria oceniania
Metody praktyczne, metody problemowe, metody asymilacji wiedzy.
Literatura
S. Kowal, R. Mazelanik (2011), Edukacja spersonalizowana i zróżnicowana, Kraków, Instytut Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Pedagogicznego.
J. Skibska (2019), Edukacja spersonalizowana i jej wymiar w ocenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej, nr 33, 2019, s. 130-144.
B. Master, Edukacja spersonalizowana, BEMASTER.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: