Metodyka kierowania zespołem 380-MN2-2GKK
Pedagogika 2rok 2-gi stopień, Menadżer oświaty
profil kształcenia: ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Ćwiczenia 10 godz. semestr zimowy
Metody dydaktyczne: projekt zespołowy, dyskusja grupowa, zadania indywidualne, praca z tekstem, konsultacje.
3 punkty ECTS
Udział w ćwiczeniach – 10 godz., przygotowanie projektu zespołowego 15 godz., przygotowanie do zaliczenia - 25 godz., udział w konsultacjach -25 godz.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25 godz. - 1 p. ECTS, o charakterze praktycznym: 50 godz. - 2p. ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie:
-ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych KA7_WG7,
Student potrafi:
- wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych KA7_UU1,
-pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole KA7_UU3,
Student:
jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą KA7_KO1
Kryteria oceniania
Ćwiczenia kończą się egzaminem realizowanym poprzez prezentacje projektów zespołowych z zagadnień programowych.
Literatura
Milles S., Kierowanie zespołami w procesie wprowadzania zmian, [w:] D. Ekiert-Grabowska (red.), Współczesne tendencje w kierowaniu zmianą edukacyjną. Antologia II, Instytut Technologii Eksploatacji, Radom 1997.
Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Dom wydawniczy ABC, Kraków 2001.
Bartkowiak G., Psychologia zarządzania. Nowe spojrzenie. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2010.
Bombała B., Fenomenologia zarządzania. Przywództwo. Difin, Warszawa 2010.
Covey S. R., 7 nawyków skutecznego działania. Przeł. I. Majewska–Opiełka, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2003.
Kostera M., Śliwa M., Zarządzanie w XXI w. Jakość, twórczość, kultura. Wolters Kluwer, Warszawa 2012
Madalińska-Michalak J. M., Skuteczne przywództwo w
szkołach na obszarach zaniedbanych społecznie.
Studium porównawcze. Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego,
Łódź 2012 .
Majewska-Opiełka I., Umysł lidera. Jak kierować ludźmi u progu XXI w. Medium, Warszawa 1998.
Tołwińska B., Kompetencje społeczne dyrektorów szkół. IMPULS, Kraków 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: