Zarządzanie funduszami w edukacji 380-MN2-2GKP
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy
Rok studiów /semestr: Studia pierwszego stopnia, rok II, semestr 3
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład - 10 h
Metody dydaktyczne: wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz angażowanie studentów do aktywnego udziału w dyskusji podczas wykładu i zadawania pytań),
Punkty ECTS 3
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w wykładach - 10 godz.
Przygotowanie się do wykładu - 25 godz.
Przygotowanie do egzaminu końcowego - 30 godz.
Konsultacje - 10 godz.
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela- 20 godz. ECTS 0,44.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student ma uporządkowaną wiedzę o celach organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i kulturalnych, pogłębioną w wybranych zakresach. K_W10
Kryteria oceniania
Praca zaliczeniowa w formie testowo-opisowej. Maksymalna ilość punktów do zdobycia - 20 pkt.
Zaliczenie od 11 pkt. (50%+1)
Literatura
Podstawowa:
Dubel, P., Zarządzanie funduszami strukturalnymi Unii Europejskiej a polityka rozwoju regionalnego. Projekty i ich realizacja, PWE, Warszawa 2020.
Malinowska-Misiąg, E., Misiąg, W., Zarządzanie finansami publicznymi. Od budżetów gmin do strategii globalnych, Poltext, Warszawa 2020.
Postuła, M., Instrumenty zarządzania finansami publicznymi, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015.
Uzupełniająca:
Czerwonka, L., Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. Wprowadzenie, przykłady i zadania, C.H. Beck, Warszawa 2018.
Jaworski, J., Teoria i praktyka. Zarządzania finansami przedsiębiorstw, CeDeWu, Warszawa 2021.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: